Ciasto Gryczano-Bananowe Z Gorzką Czekoladą "Big Ciastko"

by - 10/04/2017 06:50:00 AM

To ciasto jest dla tych którzy lubią dodatek mąki gryczanej w wypiekach. Nam to ciasto średnio przypadło do smaku, ale postanowiłam je opublikować ponieważ wiem, że niektórym na pewno posmakuje, a dodatek tych czekoladowych, gorzkich piegów powoduje, że wygląda jak takie duże amerykańskie ciastko ;) :)











Składniki na tortownicę o śred. 23 cm:

  • 150 g masła
  • 100 g cukru lub ksylitolu
  • 3 jajka
  • 100 g mąki gryczanej
  • 100 g mąki pszennej
  • 50 g mąki ziemniaczanej lub mąki kukurydzianej
  • 1/2 płaskiej łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/3 płaskiej łyżeczki sody
  • 2 duże dojrzałe banany
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 2 łyżeczki kakao lub karobu
1. Masło z cukrem ucieramy na puch. Następnie dodajemy po jednym jajku i miksujemy.
2. Następnie dodajemy po trochu suchych składników, a na sam koniec rozgniecione, polane sokiem z cytryny banany. Mieszamy całość i wylewamy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia.
Na wierzch wykładamy/wciskamy delikatnie w ciasto kawałeczki gorzkiej czekolady.
Pieczemy w 180 stop bez termoobiegu grzanie góra-dół przez około 50-60 minut do tak zwanego suchego patyczka. Smacznego !!!



Podobne Posty

8 comments

  1. mąką gryczana ma specyficzny posmak, który mi akurat zupełnie nie przeszkadza, a wręcz przeciwnie bardzo go lubię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi ona pasuje do takich bardzo czekoladowych ciast i ciasteczek :)

      Usuń
  2. Takiego jeszcze nie robiłam, ale wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oddaj je nam! xD My uwielbiamy wszystko co gryczane więc to ciacho pochłonęłybyśmy raz dwa :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawa jestem jak smakuje to ciastko, bo wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zajrzałeś na mojego bloga. Będzie mi miło jeśli pozostawisz po sobie komentarz.

ad sen

streetcom

Przepisy kulinarne

FlyB - Kulinaria

Odszukaj.com - przepisy kulinarne

Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

rondel

Baza przepisów kulinarnych

Lista Blogów Kulinarnych