Barszcz Biały Z Suszonych Grzybów

by - 11/16/2016 08:00:00 AM

Taki barszczyk w moim rodzinnym domu w czasie jesieni jest robiony bardzo często. Rodzice zawsze zbierają i susza grzyby z myślą miedzy innymi o tym barszczu. Ja się nie znam na grzybach i ich nie zbieram więc zawsze liczę na hojność mojej mamy, która daruje mi słoik takich grzybków ;)
Najlepsze w tym barszczyku jest to że wcale nie musimy jeść tych grzybków, potrzebujemy tak naprawdę tylko wywar z nich, a same grzybki są składnikiem który będziemy mogli ponownie wykorzystać... Tak, tak.. m. in do pierogów na Wigilie. Do wigilii jeszcze daleko wiec zapraszam na razie na barszczyk ;)
















Składniki na 3-4 osoby:


  • 4-6 grzybków suszonych (kapeluszy i ogonów lub samych kapeluszy )
  • kawałek kiełbaski (zawsze wrzucam tyle na ile jest osób barszcz tak aby każdy dostał kawałek) lub 2 parówki
  • 1 czubata łyżka barszczu w proszku ja daje Winiary lub domowy zakwas na barszcz
  • 6-7 łyżek śmietanki słodkiej 30%
  • 1 czubata łyżka mąki pszennej
  • kawałek cebulki pokrojonej w piórka i pół ząbka czosnku pokrojonego w plasterki (można pominąć)
  • sól, pieprz do smaku
  • warzywko




1.Grzybki namaczamy w wodzie i z ta wodą gotujemy je około 30 min. Jeśli chcemy zjeść grzybki podwajamy czas. Dodajemy do tej wody także kiełbaskę/parówki i gotujemy ale tylko połowę tego czasu ( czyli 15 min ).


2. W garnuszku mieszamy śmietanę z mąką oraz barszczem. Hartujemy gorącym wywarem i wlewamy przez sito do gotującego się barszczu.
3,  Przyprawiamy nasz wywar warzywkiem, solą i pieprzem.
4. Gotujemy całość z około 5-10 min.
Podajemy z utłuczonymi ziemniaczkami, okraszonymi cebulką. Smacznego !!!




Podobne Posty

11 comments

  1. Taki barszczyk to musi być pyszny:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo pyszny, kiedy byłam mała, zdarzało się że aż trzy dni pod rząd go jadłam ;)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Hm.. czy marzenie, chyba nie, wystarczy parę grzybków suszonych ;)

      Usuń
  3. pierwsze słyszę o takiej zupie! wspaniała- zapisuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. wszystko pięknie,ładnie tylko ten "1 czubata łyżka barszczu w proszku ja daje Winiary" fuj,,,,,zakwas mozna samemu zrobic,bądż nawet ten kupny zakwas ma mniej tych wszystkich E-coś tam,niż winiary w proszku,sama chemia ;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, jak ktoś ma i może spożywać zakwas to może go oczywiście dodać, a nawet trzeba. Mój brzuch nie toleruje zakwasu i dlatego też nie przygotowuje ani nie kupuje go. W zamian tej 1 czubatej łyżki barszczu możemy dać więcej zwykłej mąki i śmietanki :)

      Usuń

Dziękuję, że zajrzałeś na mojego bloga. Będzie mi miło jeśli pozostawisz po sobie komentarz.

ad sen

streetcom

Przepisy kulinarne

FlyB - Kulinaria

Odszukaj.com - przepisy kulinarne

Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

rondel

Baza przepisów kulinarnych

Lista Blogów Kulinarnych