Babka Na Mascarpone Z Owocami

by - 8/09/2024 12:01:00 AM

Parę dni temu było chłodniej, a nawet wręcz jesiennie i od razu postanowiłam odpalić piekarnik, a że miałam w lodówce mascarpone któremu kończyła się ważność to od razu postawiłam na pyszną, wilgotną babeczkę z owocami.

Ps. aby uniknąć zakalca, składniki powinny mieć temperaturę pokojową.






Składniki na keksówkę 25 x 10 cm
 
  • 60 g miękkiego masła
  • 150 g cukru
  • 250 g mascarpone w temp. pokojowej
  • 2 jajka kl M w temp pokojowej
  • 200 g mąki pszennej tortowej
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • garść owoców np. jagody, borówki, czarna/czerwona porzeczka
 
1.  Masło ucieramy z cukrem na puch, następnie dodajemy po jednym jajku miksujemy, następnie dodajemy mascarpone krótko miksujemy i na koniec dodajemy suche składniki krótko miksując.
2. Foremkę wykładamy papierem do pieczenia, wykładamy najpierw połowę ciasta, oraz połowę owoców, następnie resztę ciasta i resztę owoców na wierzch.

Ciasto pieczemy w 180 stop od 50 - 60 minut (grzanie góra dół bez termoobiegu)

Po upieczeniu i wystudzeniu możemy ciasto polać lukrem cytrynowym. Smacznego !

Podobne Posty

10 comments

  1. Witaj Kochana 💜
    A nie dalej jak wczoraj rano myślałam o tym że dawno Cię nie było. Chyba Cię ściągnęłam myślami i to z doskonałym przepisem! Pysznie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje Ci ślicznie :* Tak jakoś latem nie mam chęci na wymyślanie przepisów, jemy sezonowo jak nie bób to fasolkę albo cukinię i prosto i szybko bo w kuchni gorąco ;) Ale na ciasto to zawsze jest chętka więc czasami coś tam powstaje ;)

      Usuń
  2. Wspaniała babka :) trochę przypomina mi ciasto jogurtowe, które bardzo lubię :) w lecie rzeczywiście czasami trudno się zdecydować na odpalenie piekarnika, ale dla takiej babki na pewno warto :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje ślicznie ^_^ Tak bardzo przypomina babkę na jogurcie :)

      Usuń
  3. Babka wygląda bardzo przepysznie moja droga :) Ale klimatem wpasowuje się raczej w święta Wielkanocne, przynajmniej moja babcia zawsze robiła babkę na święta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje ^_^ ..i oczywiście może być to babka Wielkanocna ;)

      Usuń
  4. Kocham babki, zapisuję przepis :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zajrzałeś na mojego bloga. Będzie mi miło jeśli pozostawisz po sobie komentarz.

ad sen

streetcom

Przepisy kulinarne

FlyB - Kulinaria

Odszukaj.com - przepisy kulinarne

Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

rondel

Baza przepisów kulinarnych

Lista Blogów Kulinarnych