Doskonały Chleb Miodowo Owsiany

by - 2/13/2024 12:06:00 AM

Pora na nowy przepis na pieczywo, chleb bo o nim mowa, pyszny, mięciutki z chrupiącą skórą więc doskonały, a czy tak jest to polecam Wam sprawdzić ;)
Mojej rodzince bardzo smakował i wpada do kolekcji ulubionych przepisów do powtarzania.






Składniki na 1 chleb:
  • 400 g mąki chlebowej
  • 150 g mąki owsianej
  • 2 łyżeczki suszonych drożdży
  • 2 łyżeczki soli z małą górką
  • 15 g miękkiego masła
  • 150 ml letniego mleka lub napoju owsianego
  • 1 łyżka miodu
  • 200 ml letniej wody

1. Wszystkie składniki umieścić w misie i wyrobić gładkie ciasto.
2. Odstawić na 1 godzinę do wyrośnięcia.
3. Wyrośnięte ciasto jeszcze raz zagniatamy i formujemy bochenek który wykładamy na blachę do pieczenia wyłożoną papierem do pieczenia i podsypaną mąka z płatkami owsianymi, odstawiamy na 20-30 minut do ponownego podrośnięcia.
4. Przed pieczeniem smarujemy chleb mlekiem i obsypujemy płatkami owsianymi oraz nacinamy.

 
Pieczemy najpierw 220 stop przez 10 minut, a następnie po tym czasie zmniejszamy do 180 stop i pieczemy przez 30-35 minut.
 

Upieczony chleb wykładamy na kratkę.

Podobne Posty

17 comments

  1. Bardzo smacznie prezentuje się ten chleb miodowo-owsiany :D
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje Ci ślicznie i również pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Aż czuję jego zapach przez monitor :) Musi być przepyszny, kocham takie pieczywo!

    OdpowiedzUsuń
  3. Doskonały chlebek! Idealny na niedzielne śniadanie 🙂

    OdpowiedzUsuń
  4. Na miodzie chleba jeszcze nie piekłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękny chlebek :) podoba mi się dodatek mąki owsianej i miodu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak ja dawno nie piekłam chleba. Na pewno skorzystam z Twojego przepisu.

    OdpowiedzUsuń
  7. Podoba mi się ten przepis, chlebek dla mnie idealny :)

    OdpowiedzUsuń
  8. szkoda że mi chleby nie wychodzą bo chętnie bym zrobiła

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zajrzałeś na mojego bloga. Będzie mi miło jeśli pozostawisz po sobie komentarz.

ad sen

streetcom

Przepisy kulinarne

FlyB - Kulinaria

Odszukaj.com - przepisy kulinarne

Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

rondel

Baza przepisów kulinarnych

Lista Blogów Kulinarnych