Forszmak

by - 2/07/2024 12:00:00 AM

Forszmak to tradycyjny gulasz który przygotowujemy po świętach lub innych uroczystościach po których zostają nam kawałki wędlin, mięs czy pieczeni, z dodatkiem warzyw tworzą pyszne danie.




 
Składniki na 2 porcje:
  • około 250 g mięs ( u mnie wędlina wieprzowa, pieczeń z indyka oraz kawałki polędwiczki pieczonej)
  • 2 i 1/2 szkl bulionu np. drobiowego
  • 1/2 główki cebuli
  • 1 łyżka koncentratu pomidorowego
  • 1 listek laurowy
  • 3 kulki ziela angielskiego
  • 1 łyżka masła klarowanego lub oleju
  • 1 łyżeczka słodkiej papryki
  • 1/2 łyżki mąki pszennej
  • 1 nieduża marchew pokrojona w pół plasterki (u mnie były to kolorowe marchewki mrożone )
  • 1 nieduży ogórek kiszony
  • sól, pieprz, szczypta ostrej papryki (do smaku)
  • natka pietruszki
 
 
1.  W patelni  roztapiamy masło lub olej i przesmażamy cebulę oraz marchewkę.
2. W garnku zagotowujemy większa część bulionu razem z listkiem laurowym oraz kulkami. Następnie przekładamy do bulionu przesmażoną cebulkę z marchewką, a na tym samym tłuszczu przesmażamy wędliny i mięsa pokrojone w kostkę.
Podsypujemy 1/2 łyżki mąki, przesmażamy krótko i zalewamy resztą bulionu, przekładamy do garnka, dodajemy koncentrat pomidorowy, przyprawy i pokrojony w kostkę ogórek kiszony.
Jeśli pod koniec gotowania forszmak byłby nadal za rzadki dla Was możecie go jeszcze zagęścić odrobiną mąki ziemniaczanej.

Podobne Posty

13 comments

  1. Ja robię forszmak na bazie kiełbasy, ale chętnie tą wersję także wypróbuję bo wygląda bardzo smakowicie 🙂

    OdpowiedzUsuń
  2. Słyszałam o tym daniu ale nigdy nie robiłam. Muszę spróbować, wygląda bardzo apetycznie i sądzę, że stanie się hitem w moim domu. Dziękuję za inspirację :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda bardzo apetycznie i sycąco, w sam raz na zimne dni. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje, tak jest sycące zwłaszcza jak się zje je z ziemniakami lub kaszą :)

      Usuń
  4. Bardzo ciekawy przepis z gatunku "zero waste" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje i tak to prawda, nic się nie marnuje :)

      Usuń
  5. smakowite danie na zimowe dni:)

    OdpowiedzUsuń
  6. fajne danie to coś dla mnie

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zajrzałeś na mojego bloga. Będzie mi miło jeśli pozostawisz po sobie komentarz.

ad sen

streetcom

Przepisy kulinarne

FlyB - Kulinaria

Odszukaj.com - przepisy kulinarne

Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

rondel

Baza przepisów kulinarnych

Lista Blogów Kulinarnych