Patison Smażony W Cieście

by - 9/07/2023 12:50:00 AM

Czy to dzwonki z karpia, nie to patison czyli kuzyn dyń, bardzo smaczne warzywo z którego możemy przyrządzić pyszne dania, dodatki do dań lub robić przetwory.
Jeśli jeszcze nie próbowaliście patisona to taki przepis jak na pierwsza degustacje będzie dla Was idealny ;)

Ps. patison w smaku jest prawie identyczny ja cukinia, tylko skórkę ma grubą którą trzeba obrać, młode patisony jemy ze skórką.





Składniki na ciasto:
  • 1 jajko
  • 3/4 szkl maki (szkl o pojemności 200 ml)
  • 1/3 szkl mleka
  • 1/2 szkl wody gazowanej
  • sól, pieprz, papryka słodka w proszku, czosnek suszony,
  • 1/3 łyżeczki proszku do pieczenia
dodatkowo:
  • oczywiście patison waga 750 g
  • olej do smażenia
 
 
1. Patison przekrawamy na pół, a następnie każda połówkę obieramy i kroimy w plastry o grubości 1 cm, wycinamy środek jeśli jest watowaty i ma duże pestki, następnie solimy z każdej strony i odkładamy aż puści sok.
2. Do miski dodajemy składniki na ciasto i miksujemy, pamiętajcie aby ciasto było tak idealnie słone dla Was.
3. Zebraną wodę z patisonów wylewamy, a patisony przed zamoczeniem w cieście lekko z obu stron wycieramy papierowym ręcznikiem.
4. Zamaczamy w cieście i smażymy na rozgrzanym oleju z obu stron na złoto.
 
Usmażone odsączamy na papierowym ręczniku. Smacznego !

Podobne Posty

16 comments

  1. Jakie pomysłowe danie. Szmat czasu nie widziałam patisona...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje, pierwszy raz zakupiłam patisona i bardzo mi smakował :D

      Usuń
  2. Prezentuje się bardzo apetycznie :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomysł, nigdy nie jadłam patisona w takiej wersji :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Rewelacja! Myślę, że podobnie potraktuję bakłażana!

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam serdecznie ♡
    Rzadko jem patisony, a takiego smażonego w cieście nie jadłam chyba nigdy :D Bardzo interesujący, ciekawy przepis. Smakowicie wygląda ^^
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zajrzałeś na mojego bloga. Będzie mi miło jeśli pozostawisz po sobie komentarz.

ad sen

streetcom

Przepisy kulinarne

FlyB - Kulinaria

Odszukaj.com - przepisy kulinarne

Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

rondel

Baza przepisów kulinarnych

Lista Blogów Kulinarnych