Tarta Z Brzoskwiniami

by - 9/01/2023 12:00:00 AM

Kruchy spód z masą serową, delikatną i rozpływającą się w ustach, plus pyszne, słodkie i soczyste brzoskwinie to idealne zwieńczenie wakacji ;)
 






Składniki na 1 tartę na blaszkę
 
Spód:
  • 120 g maki pszennej pół na pół z krupczatką
  • 2 i 1/2 łyżki cukru pudru
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego
  • 1 żółtko
  • 80 g masła
  • 1 łyżka zimnej wody
Masa:
  • 200 g twarogu np. Mój Ulubiony lub trzykrotnie zmielonego
  • 1 jajko kl M
  • 80 g cukru
  • 1 i 1/2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 100 ml lekko ubitej śmietanki kremówki (nie na sztywno)
Dodatkowo:
  • 1 duża albo 2 małe brzoskwinie
 
 
1. Z podanych składników zagniatamy ciasto kruche i chowamy do lodówki na 20-30 minut.
Po tym czasie wyjmujemy z lodówki, wałkujemy i wylepiamy blaszkę.
Spód posypuje czasami kaszą manną (nie jest to konieczne)


2. Śmietankę ubijamy nie na sztywno.
Twaróg miksujemy z jajkiem, mąką oraz cukrem, następnie dodajemy śmietankę i mieszamy.

3. Wykładamy na spód tarty. 
Na wierzch układamy owoce.
 

Pieczemy w 190 stop. przez 45 minut

Upieczoną tartę posypujemy cukrem pudrem. Smacznego !
 


Podobne Posty

16 comments

  1. Wygląda przepysznie. Faktycznie: doskonały słodki koniec wakacji! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale smakowicie wygląda! Palce lizać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniałe ciasto, od razu chce się spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Iwonka Twoje tarty zawsze takie smakowicie skomponowane i dopracowane. I gdy czytam przepis to obiecuje sobie że zrobię bo rzadko robię tarty i znów zapominam 😋 teraz mam fazę na drożdżowe ciasto,od czwartku już 3 razy piekłam..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe.. spokojnie ja tez tak mam, przepisów do wypróbowania to już nawet nie pamiętam ile mam i zawsze wypada coś innego albo jest smak na coś innego, a drożdżowe to jest naprawdę godny przeciwnik do mojej tarty ;) :D

      Usuń

Dziękuję, że zajrzałeś na mojego bloga. Będzie mi miło jeśli pozostawisz po sobie komentarz.

ad sen

streetcom

Przepisy kulinarne

FlyB - Kulinaria

Odszukaj.com - przepisy kulinarne

Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

rondel

Baza przepisów kulinarnych

Lista Blogów Kulinarnych