Chleb Pszenny Z Wodą Z Kiszonych Ogórków

by - 1/17/2023 12:10:00 AM

Musiałam wreszcie upiec i sprawdzić czy ten chleb jest smaczny bo czytałam różne skrajne opinie. Nam bardzo smakował, ale ja obmyśliłam swój przepis tak aby nam smakowało i aby woda z pod kiszonych ogórków nie dominowała, a tylko nadawała lekkiego smaku i zapachu i udało się :)




Składniki na jeden bochenek chleba:
 
Zaczyn:
  • 125 ml wody z pod domowych kiszonych ogórków
  • 100 ml zwykłej wody
  • 1/2 łyżeczki cukru
  • 20 g drożdży świeżych
Ciasto:
  • 400 g mąki pszennej typ 650
  • 3/4 łyżeczki soli nie czubatej
  • 2 łyżki oleju
  • ewentualnie 1 łyżka jogurtu naturalnego
     
1. W ciepłej wodzie z cukrem rozpuszczamy drożdże i odstawimy do wyrośnięcia.
2. W misie umieszczamy mąkę, sól oraz wodę z pod kiszonych ogórków.
3. Kiedy zaczyn wyrośnie wlewamy go do misy i wyrabiamy ciasto, podczas wyrabiania dodajemy olej i ewentualnie 1 łyżkę jogurtu.
4. Wyrobione ciasto odstawiamy do wyrośnięcia na około 1 godzinę.
5. Po tym czasie zagniatamy je ponownie, formujemy w bochenek i kładziemy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i podsypaną mąką. 
Czekamy aż podrośnie w tym czasie nastawiamy piekarnik na 200 stopni.
Kiedy chlebek podrośnie, smarujemy go wodą obsypujemy mąką i nacinamy (nie jest to konieczne ale ładniej i apetyczniej wygląda)


Chleb pieczemy w 200 stop przez 25 minut, a następnie zmniejszamy temp. do 180 stop. i pieczemy jeszcze 20 minut.
Upieczony chlebek wykładamy na kratkę aby ostygł. Smacznego !

Podobne Posty

14 comments

  1. Bardzo intrygujący przepis, o takim chlebie jeszcze nie słyszałam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny chlebuś:) ja jeszcze nie dorosłam do tego przepisu, ale też już widziałam takie pomysły w sieci. Twój Iwonko wygląda obłędnie, ręka sama sięga po pajdę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje Ci ślicznie, a chlebuś naprawdę bardzo smaczny :)

      Usuń
  3. Miałam okazję już go jeść i jest przepyszny :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dawno chleba nie piekłam. Wodą z ogórków moja mama odkwaszała barszcze - biały i czerwony :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ciekawy ten dodatek wody po ogórkach, chlebek wygląda idealnie

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zajrzałeś na mojego bloga. Będzie mi miło jeśli pozostawisz po sobie komentarz.

ad sen

streetcom

Przepisy kulinarne

FlyB - Kulinaria

Odszukaj.com - przepisy kulinarne

Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

rondel

Baza przepisów kulinarnych

Lista Blogów Kulinarnych