Zupa Warzywna Z Kiszoną Cukinią

by - 10/19/2021 12:00:00 AM

W poprzednim tygodniu był przepis na kiszoną cukinię a w tym tygodniu zapraszam na pyszną zupkę warzywną z kiszona cukinią. Zupa ta w smaku przypomina ogórkową ale nie jest tak kwaśna jak ogórkowa i myślę że będzie smakować większości ;)






Składniki na 2 osoby:
  • około 1,2 litra bulionu/wody
  • 1/2 słoika kiszonek cukinii pokrojonej w kostkę
  • trochę wody z pod kiszonej cukinii
  • mrożone warzywa (fasolka szparagowa, kalafior, brukselka, brokuł)
  • 2 średnie ziemniaki
  • 1 marchew
  • 1/2 korzenia pietruszki
  • kawałek selera
  • 7 centymetrowy kawałek pora
  • 3 łyżeczki suszonej mieszanki warzyw
  • sól, pieprz
  • 2-3 łyżeczki posiekanego koperku
dodatkowo:
  • 2 łyżeczki masła
  • 1/2 łyżeczki mąki

1. Ziemniaki, marchew, seler, pietruszkę kroimy w kostkę oprócz pora i wrzucamy na gotującą się wodę/bulion, dodajemy por, suszone warzywko, solimy, pieprzymy i gotujemy przez około 10-15 minut tak aby ziemniaki i marchew się podgotowały trochę. 
2. Kiedy warzywa się podgotują, dodajemy teraz mrożone warzywa oraz cukinię wraz z niedużą ilością wody kiszonej (do smaku), doprawiamy i gotujemy tak aby warzywa były dość miękkie.
3. Następnie robimy taką niby zasmażkę, masło roztapiamy w rondelku, następnie dodajemy mąkę i podsmażamy przez 1-2 minutki, następnie zdejmujemy z ognia i dolewamy do zasmażki 1 chochelkę zupy ale bez warzyw, mieszamy i wlewamy do zupy, na koniec dodajemy natkę koperku i gotujemy jeszcze około 5 minut. Smacznego !!


Ps. Oczywiście smak, gęstość oraz czas dostosujcie do waszych upodobań.

Podobne Posty

16 comments

  1. ciekawi mnie smak kiszonej cukinii :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smak podobny do kiszonego ogórka tylko nie jest kwaśna ;)

      Usuń
  2. Kiszonej cukinii nie jadłam, ale pewnie smakuje podobnie jak ogórek

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszna i ładnie prezentuje się w talerzu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda bardzo apetycznie! :-)

    Zapraszam na mojego bloga! :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jadłam kiszoną cukinię, niestety nie mam własnej. Zupka z pewnością pyszna. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie posiadam własnej ale taka bio ze sklepu na pewno wyjdzie smaczna :)

      Usuń
  6. No proszę, nie słyszałam o kiszonej cukinii a tutaj pyszna zupka z jej udziałem:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My w tym roku po raz pierwszy robiliśmy i naprawdę nam zasmakowała, mi nawet bardziej od kiszonych ogórków :-)

      Usuń
  7. Apetyczna zupa :) Z chęcią zjadłabym taką :)

    OdpowiedzUsuń
  8. takie zupy to ja bardzo lubię

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zajrzałeś na mojego bloga. Będzie mi miło jeśli pozostawisz po sobie komentarz.

ad sen

streetcom

Przepisy kulinarne

FlyB - Kulinaria

Odszukaj.com - przepisy kulinarne

Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

rondel

Baza przepisów kulinarnych

Lista Blogów Kulinarnych