Kokosowy Czekoladowiec

by - 10/15/2021 12:00:00 AM

Wbrew pozorom jest to bardzo proste do przygotowania ciasto, a smak jest coś pomiędzy brownie a mocno czekoladowym, wilgotnym murzynkiem z kokosowym posmakiem, ja zakochałam się w tym cieście i nawet nie spodziewałam się że mąka kokosowa tak świetnie sprawdzi się w cieście i nie będzie sucha!





Składniki na blaszkę 17 x 17 cm
  • 6 jajek kl M
  • 1/2 szkl mąki kokosowej (szklanka o pojemności 200 ml)
  • 1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia 
  • 100 g masła
  • 3 łyżki kakao
  • 2/3 szkl cukru
do dekoracji:
  • około 100 ml śmietanki 30 %
  • 1 łyżka cukru pudru
  • 4 łyżeczki galaretki w proszku np. pomarańczowej
  • 4 łyżki bardzo gorącej wody do galaretki

1. Do jednego naczynia wbijamy 6 jajek i roztrzepujemy je rózgą, do drugiego wsypujemy mąkę kokosową wraz z proszkiem do pieczenia.
2. W rondelku roztapiamy masło wraz z kakao i cukrem i odstawiamy do przestudzenia.
Piekarnik nastawiamy na 180 stop

3. Teraz do jajek dodajemy mąkę z proszkiem, mieszamy trzepaczką a następnie wlewamy masę czekoladową która przestygła. Całość mieszamy rózga i odstawiamy na 5 minut w tym czasie szykujemy blaszkę która wykładamy papierem do pieczenia.
Wylewamy ciasto i równo je rozprowadzamy. Pieczemy przez 35-40 minut do tak zwanego suchego patyczka.
Upieczone nie wyjmujemy z formy tylko pozostawiamy w niej aby ostygło.

4. Galaretkę zalewamy gorącą wodą, mieszamy i odstawiamy do przestygnięcia.
W tym czasie ubijamy śmietankę, pod koniec dodając cukier puder. następnie hartujemy galaretkę dodając 1 łyżkę ubitej śmietany, mieszamy i wlewamy całość do ubitej śmietany, miksujemy krótko i jeśli całość się rozrzedziła to odstawiamy do lodówki na 2 minutki a następnie przekładamy do worka cukierniczego z końcówką i ozdabiamy nią wystudzone ciasto.




Podobne Posty

14 comments

  1. Kusisz, kusisz, być może wypróbuję w przyszły weekend :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Prezentuje się bardzo apetycznie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś piekłam ciasta z mąką kokosową, są pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam w domu jednego takiego przeciwnika który jest absolutnie na nie ze wszystkim co z mąki kokosowej czy oleju kokosowego ale czasem jak widać udaje mi się go przekonać;)

      Usuń
  4. W planach na obiad do wypróbowania risotto, a na deser Twój przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mniam! Zapowiada się bardzo apetycznie. Ja jeszcze na kokosową mąkę nie znalazłam sposobu, ale Ty Iwonko masz super pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje, ten pomysł naprawdę tak mi zasmakował że jeszcze coś się pojawi na pewno z udziałem mąki kokosowej :)

      Usuń

Dziękuję, że zajrzałeś na mojego bloga. Będzie mi miło jeśli pozostawisz po sobie komentarz.

ad sen

streetcom

Przepisy kulinarne

FlyB - Kulinaria

Odszukaj.com - przepisy kulinarne

Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

rondel

Baza przepisów kulinarnych

Lista Blogów Kulinarnych