Śmietankowe Krówki

by - 5/13/2020 12:01:00 AM

Te krówki smakują jak Werther's Original, jak najpyszniejsze śmietankowo karmelowe cukierki z nuta maślaną są pyszne i wciągają na maxa. To już trzeci przepis na domowe krówki który pojawił się na blogu i ten teraz jest naszym ulubionym, a w zanadrzu mam jeszcze jeden który muszę wypróbować, jeśli będzie ok to podzielę się przepisem tutaj z Wami :)

Tutaj linki do dwóch poprzednich przepisów:

https://gotowanietoproste.blogspot.com/2018/09/czekoladowe-krowki.html
https://gotowanietoproste.blogspot.com/2018/11/kruche-krowki.html














Składniki na foremkę 10 x 16 cm:

  • 300 ml śmietanki 30 %
  • 70 g masła
  • 3/4 szkl cukru

1. Wszystkie składniki umieszczamy w rondelku z grubym dnem, zagotowujemy i gotujemy do zgęstnienia, aż kolor masy będzie karmelowy ( u mnie zajęło to coś około 1 godziny) ale wiem że czas może być różny, nawet bardzo krótki, dlatego trzeba pilnować !


Sam początek gotowania


Koniec gotowania (konsystencja gęstego budyniu, karmelowego)



2. Gotową masę przelewamy do pojemniczka wyłożonego folią spożywczą i odstawiamy w chłodne miejsce do ostygnięcia a następnie do lodówki.



Potem możemy pokroić w dowolnej wielkości cukierki i np. zawinąć je w papierki lub zostawić w pudełku do podjadania. Smacznego !




Podobne Posty

11 comments

  1. Moje ulubione cukierki, ślinka cieknie :D

    OdpowiedzUsuń
  2. smacznie wyglądają te krówki ciągutki szkoda czasu na papierki



    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam krówki! Nie wiedziałam, że są tak proste w przygotowaniu. Chętnie spróbuję domowej wersji. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy zamiast cukru można dodać np erytrol? Aktualnie to jedyne słodziwo które mi wolno... ��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem czy krówki wyjdą na erytrolu, można spróbować z robić z połowy masy, po testować albo wyjdą albo nie, ja nie robiłam z niczym innym jak z cukrem dlatego nie dam gwarancji że wyjdą.

      Usuń
  5. Pierwszy raz widzę taki przepis, rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Każdy chyba uwielbia krówki :) Ja na swoim ślubie w ramach podziękowań wręczyłam gościom krówki ślubne zapakowane w woreczki. Wszystkim spodobał się ten upominek, krówki były przepyszne także polecam kazdemu :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zajrzałeś na mojego bloga. Będzie mi miło jeśli pozostawisz po sobie komentarz.

ad sen

streetcom

Przepisy kulinarne

FlyB - Kulinaria

Odszukaj.com - przepisy kulinarne

Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

rondel

Baza przepisów kulinarnych

Lista Blogów Kulinarnych