Kruche Krówki

by - 11/21/2018 12:02:00 AM

Te krówki są przepyszne, robiłam je już któryś raz i za każdym razem rozpływamy się nad ich smakiem. Polecam wypróbujcie, a nie wrócicie już do sklepowych :)





















Składniki na około 20 krówek:

  • około 170 ml mleka skondensowanego (ja używam tego z tubki)
  • 1/4 szkl cukru
  • 40 g masła


1. Foremkę/blaszkę wykładamy folią spożywczą, aby folia się nie ruszała, przed włożeniem foli  delikatnie przesmarowujemy ją masłem, wykładamy folię i chowamy do lodówki.
2. Wszystkie składniki umieszczamy w rondelku z grubszym dnem i gotujemy na niewielkim ogniu do uzyskania konsystencji rzadszego, karmelowego, budyniu.

sam początek gotowania

sam koniec gotowania (kolor jasnego karmelu)

konsystencja budyniu (kolor, tutaj, wyszedł przekłamany)


3. Następnie masę przelewamy do pojemnika wyłożonego folią i odstawiamy do całkowitego wystudzenia, a następnie chowamy do lodówki na 3-4 godziny albo na całą noc.
Rano krówki możemy pokroić i zawinąć w celofan lub pozostawić pokrojone w pojemniczku.
Jeśli krówki są ciągnące lub na wpół ciągnące bo może się tak zdarzyć to wystarczy poczekać z jeden, dwa dni i z każdym dniem krówki powinny coraz bardziej twardniej.
Ja te krówki robiłam już trzy razy i dwa razy wyszły od razu kruche, a raz właśnie ciągnące, wystarczyło poczekać dwa dni i skruszały :)

Krówki przechowywałam za dnia w pokoju, a na noc chowałam do lodówki.

Podobne Posty

6 comments

  1. Świetny pomysł! :)
    Zapraszam na mojego bloga! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pamiętam, że kiedyś czasem lubiłam zjeść krówkę ale musiała być krucha. Mama nigdy nie robiła a w zasadzie to proste ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kruche są właśnie najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zajrzałeś na mojego bloga. Będzie mi miło jeśli pozostawisz po sobie komentarz.

ad sen

streetcom

Przepisy kulinarne

FlyB - Kulinaria

Odszukaj.com - przepisy kulinarne

Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

rondel

Baza przepisów kulinarnych

Lista Blogów Kulinarnych