Czekośliwka (Czyli Nutella Ze Śliwek) Bez Mieszania

by - 8/28/2017 12:10:00 AM

Przepis na tą czekośliwkę miałam już od dawna, ale jakoś w tamtym roku od jej wykonania, skutecznie odciągnęła mnie mama bo podarowała mi po prostu słoiczki z tą czekośliwką :)
W tym roku zrobiłam swoją pierwszą czekośliwkę i jestem z niej bardzo dumna co tu dużo pisać jest po prostu przepyszna, kto jeszcze nie robił niechaj zrobi chociaż z połowy porcji, zapewniam nie pożałujecie a i na pewno się przy niej nie napracujecie ;)
















Składniki na około 10 słoiczków 160 g:

  • 2,5 kg dojrzałych śliwek
  • około 1/2 kg cukru
  • 2 paczki cukrów waniliowych
  • 4 łyżki kakao
  • około 100 g czekolady deserowej
  • 4 łyżki soku z cytryny
1. Śliwki dokładnie myjemy i pozbawiamy pestek.
2. Na dno garnka, dajemy większą część cukru (około 400 gr) resztę cukru zostawiamy do późniejszego dosłodzenia. Na cukier wykładamy połówki śliwek, skrapiamy je sokiem z cytryny i włączamy grzanie. Na niewielkim ogniu podgrzewamy całość i od zagotowania gotujemy około lub ponad 3 godz. bez mieszania !!! z odkryta pokrywką (nie mieszajmy, jeśli zamieszamy będziemy musieli mieszać już potem do końca gotowania)
Sam początek gotowania.

Tutaj już po 3 godz.

3. Po tym czasie, dodajemy kakao, czekoladę, cukry waniliowe i zaczynamy mieszać robiąc to dość często. Mieszamy do zgęstnienia powideł, w trakcie sprawdzając czy są już odpowiednio słodkie, jeśli nie to dosypujemy resztę cukru.
Sam koniec gotowania.
4. Ostatnia część gotowania trwała u mnie około 40 minut. Gotową, gorącą czekośliwkę przełożyłam do wyparzonych słoiczków i za pasteryzowałam.
Jak sprawdzić czy powidła są gotowe, wystarczy wylać odrobinę powideł na schłodzony talerzyk/spodek i schować z powrotem na 5-7 minut do lodówki, jeśli po wyjęciu powidła nie spływają z talerzyka to znak, że są gotowe :)




Podobne Posty

12 comments

  1. Bardzo lubię połączenie śliwek i czekolady, więc to coś dla mnie :) Pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam!
    A teraz akurat sezon śliwkowy...
    Dziękuję za przypomnienie!
    :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O matko koniecznie muszę spróbować !

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam i co roku robię :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszna! ja dodaję jeszcze zmielone orzechy, wychodzi rewelacyjna :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak jak uwielbiamy powidełka i czekoladę tak ich połączenie nie koniecznie przypadło nam do gustu :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj szkoda, ale zawsze zostają wam powidełka i nimi też można porządnie się po rozkoszować ;) :D

      Usuń

Dziękuję, że zajrzałeś na mojego bloga. Będzie mi miło jeśli pozostawisz po sobie komentarz.

ad sen

streetcom

Przepisy kulinarne

FlyB - Kulinaria

Odszukaj.com - przepisy kulinarne

Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

rondel

Baza przepisów kulinarnych

Lista Blogów Kulinarnych