Amerykany

by - 4/26/2017 07:00:00 AM

Pierwszy raz je piekłam i na pewno nie ostatni ;) Są przepyszne i prawie jak te z piekarni, a może i na dzisiejsze czasy lepsze, smaczniejsze bez tych spulchniaczy... :)

















Składniki na około 9 amerykanów:

  • 50 g masła
  • 1 jajko kl L
  • 1/3 szkl cukru
  • 1 i 1/4 szkl mąki pszennej
  • 1/3 szkl mleka
  • 1 płaska łyżeczka amoniaku
  • parę kropel esencji waniliowej
  • 2 łyżki soku z cytryny i tyle cukru pudru aby lukier był dość gęsty, ale wciąż lejący, wtedy szybko zastygnie.




1. Masło zmiksować z cukrem na puch, pod koniec miksowania wbijamy jajko i miksujemy do połączenia się.
2. Następnie dodajemy przesianą mąkę, mleko, esencję waniliową oraz amoniak. Miksujemy do połączenia się składników. Ciasto jest dość gęste.
3. Blaszkę od piekarnika wyścielamy papierem do pieczenia i w ramach pomocy ;) możemy sobie cyrklem bądź za pomocą małej miseczki czy talerzyka obrysować 9 kółek o śred. 8-10 cm tak aby łatwiej się nam nakładało masę. Zachowajmy odstępy bo ciastka bardzo urosną w szerz.
Nakładamy niewielkie porcje ciasta na kółka, tworząc kopczyki które możemy delikatnie spłaszczyć łyżką zamoczoną w wodzie.


4. Ciastka pieczemy w temp. 180 stopni przez około 20-25 minut.
Po wyjęciu z piekarnika ciastka przekładamy na kratkę do studzenia (w tedy w parę minut ulotni się reszta amoniaku)
Na koniec wystudzone amerykany polewamy lukrem i odstawiamy do zastygnięcia.



Podobne Posty

40 comments

  1. Ja wczoraj robiłam, ale jeszcze nie wrzuciłam przepisu :) Jest w trakcie pisania ;)
    Amerykanki to smak mojego dzieciństwa i bardzo je lubię :) Wyszły Ci piękne i bardzo kształtne - moje tak ładnie nie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje :D Twoje też na pewno są pyszne :D Ja tez je kocham z dzieciństwa zwłaszcza że cukiernię miałam na przeciwko podstawówki ;)

      Usuń
  2. Pięknie wyglądają. Przepis zapisuję i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje ^_^ ...i również śle pozdrówki ^_^

      Usuń
  3. Czy tylko ja nie znam ciastek kryjących się pod tą nazwą?;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo naprawdę ich nie znasz..? Są pyszne polecam Ci się zapoznać bliżej z nimi ;) :D

      Usuń
  4. Muszę je kiedys wypróbować bo jeszcze ich nie jadłam... ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam je, te domowe sa najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie znam zupełnie, na pewno wypróbuję ;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Odpowiedzi
    1. Zamiast amoniaku tyle samo proszku do pieczenia lub sody :)

      Usuń
  8. Co to jest ten amoniak??Mozna to czymś zamienić????

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Amoniak to wodorowęglan amonu, nadaje ciastom porowato-bąbelkową strukturę którą ciężko jest uzyskać za pomocą innego środka spulchniającego dlatego tak bardzo pasuje tutaj amoniak, natomiast można próbować zastąpić go soda lub proszkiem do pieczenia ale konsystencja i smak ciasta na pewno będą się różnić od tego z amoniakiem :)

      Usuń
  9. Cudne są a ile sztuk wyjdzie z tej porcji ?

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam :-) To także mój smak dzieciństwa... :-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D Cieszę się, bo jest sporo osób które jeszcze ich nie zna :)

      Usuń
  11. Ładne wyszły, chętnie się przyłączę do degustacji :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Można zamiast masła dodać jakiś inny tłuszcz? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. A gdzie kupiłaś amoniak? Cały smak Amerykanek to amoniak....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Carrefour - tam zawsze kupuje firmy "Appetita" :)

      Usuń
  14. Właśnie dzisiaj kupiłam amoniak i na pewno wypróbuję ten przepis.Amerykanki to smak mojego dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie będę czekać na odpowiedź czy się udały i czy smakowały :D

      Usuń
  15. Wiele razy widziałyśmy je w sklepach ale nigdy nie miałyśmy okazji próbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziewczyny żałujcie bo są na prawdę pyszne :D

      Usuń
  16. Pieczenie z funkcją górą-dół z termoobiegiem czy bez?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zajrzałeś na mojego bloga. Będzie mi miło jeśli pozostawisz po sobie komentarz.

ad sen

streetcom

Przepisy kulinarne

FlyB - Kulinaria

Odszukaj.com - przepisy kulinarne

Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

rondel

Baza przepisów kulinarnych

Lista Blogów Kulinarnych