Truskawki w sosie karmelowo waniliowym

by - 6/20/2023 12:00:00 AM

W takie ciepłe, letnie dni owoce smakują najbardziej, a jeszcze smaczniejsze są na przykład z sosem karmelowo waniliowym ;)




Składniki na 2 osoby:
  • 25 g cukru trzcinowego
  • 10 g  cukru waniliowego 
  • 1/2 łyżki mąki kukurydzianej
  • 50 ml wody
  • 15 g masła
  • 3-4 łyżki śmietanki 30 %
  • ilość truskawek  na dwa pucharki
 
1.  Do wody dajemy oba cukry i mąkę kukurydzianą, zaczynamy podgrzewać, aż cukry się rozpuszczą. Następnie gdy się całość zagotuje, zmniejszamy grzanie i gotujemy z około 3 minuty.
Całość będzie wyglądała jak syrop, wtedy zdejmujemy z ognia.
2. Dodajemy masło, mieszamy do rozpuszczenia, a następnie dodajemy śmietankę i całość możemy jeszcze podgrzać aż konsystencja będzie nam odpowiadać.
Ja chciałam uzyskać nieco gęściejszą konsystencję dlatego troszkę dłużej podgrzewałam.
Do pucharków wkładamy warstwami truskawki, trochę sosu, znów truskawki trochę sosu itd..

Ps. na dno pucharków możecie dać np. pokruszone kakaowe herbatniki ;)

Podobne Posty

11 comments

Dziękuję, że zajrzałeś na mojego bloga. Będzie mi miło jeśli pozostawisz po sobie komentarz.

ad sen

streetcom

Przepisy kulinarne

FlyB - Kulinaria

Odszukaj.com - przepisy kulinarne

Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

rondel

Baza przepisów kulinarnych

Lista Blogów Kulinarnych