Sernik z jogurtów greckich z truskawkami

by - 6/23/2023 12:00:00 AM

Każdy chyba zna ten sernik i mam nadzieje, że go lubi bo przygotowałam go z dodatkiem truskawek i na spodzie ciasteczkowym z dodatkiem pysznej mlecznej polewy. Mam nadzieje że brzmi pysznie, jeśli tak to zachęcam Was do wypieków jak tylko się ochłodzi ;)



Składniki na tortownicę 22 cm
 
Spód:
  • 120 g ciastek/herbatników czekoladowych 
  • 35 g masła
Masa:
  • 1 jogurt grecki 400 ml
  • 3 jajka kl M
  • 1 budyń waniliowy bez cukru
  • 1/3 szkl cukru + 1 łyżka cukru waniliowego
  • 1/4 szkl oleju rzepakowego

Polewa mleczna:
  • 20 ml śmietanki 30 %
  • 1/2 tabliczki czekolady mlecznej, białej
  • ewent. wiórki kokosowe na wierzch

Dodatkowo:

  • 2 garście truskawek
     

 Spód ciasteczkowy

1. Ciastka kruszymy lub mielimy i zalewamy roztopionym masłem. Całość mieszamy, aż utworzy się konsystencja "mokrego piasku". Tak przygotowanymi ciastkami wylepiamy tortownicę i chowamy do lodówki.
 
Masa
 
2. Oddzielamy żółtka od białek. Z białek ubijamy sztywną pianę, która utrwalamy cukrem.
3. Tymi samymi ubijakami ( od miksera - nie musimy myć ) ubijamy żółtka.
4. Do ubitych żółtek dodajemy olej, jogurt i budyń w proszku. Mieszamy wszystko na najwolniejszych obrotach.
5. Na sam koniec dodajemy ubita pianę.
Na spód z ciasteczek dajemy część pokrojonych truskawek, następnie wylewamy masę i na wierzch resztę truskawek. 
 

Pieczemy w 180 stopniach przez około 50-60 min.

Po upieczeniu  i wystudzeniu sernika, szykujemy polewę.
 
6. Śmietankę zagotowujemy, zdejmujemy z ognia i wkładamy czekoladę połamaną, mieszamy do rozpuszczenia się jej, następnie odstawiamy aby zaczęła gęstnieć i taka polewamy sernik. Smacznego !
 

 

Podobne Posty

18 comments

  1. pyszny, prosty i tylko z kilku składników. Doskonały serniczek:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale smakowicie! Świetna propozycja na gorące, letnie dni. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pycha :) uwielbiam sernik z jogurtów, szczególnie latem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszcze nie robiłam serniczka z jogurtów. Wygląda pysznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Super sernik, piekłam na jogurtach chyba z dwa razy ♥️ twój wygląda wspaniale 😘

    OdpowiedzUsuń
  6. Cos dla mnie, prosto i smacznie , pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje Ci ślicznie i również Cię pozdrawiam :)

      Usuń
  7. U mnie ser leży w lodówce i czeka. Też z truskawkami chcę upiec.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zajrzałeś na mojego bloga. Będzie mi miło jeśli pozostawisz po sobie komentarz.

ad sen

streetcom

Przepisy kulinarne

FlyB - Kulinaria

Odszukaj.com - przepisy kulinarne

Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

rondel

Baza przepisów kulinarnych

Lista Blogów Kulinarnych