Bardzo Kruche Faworki Na Mące Krupczatce

by - 2/09/2023 12:01:00 AM

 Przepyszne, bardzo kruche faworki które rozpływają się w ustach. Będą idealne na tłusty czwartek i ostatki.

Poniżej linki do dwóch innych przepisów na faworki:
 
 
 


 
Składniki na 3 niepełne talerze:
 
  • 100 g mąki krupczatki
  • 100 g mąki tortowej
  • 3 żółtka
  • 2 łyżki kwaśnej śmietany 18 %
  • 1 płaska łyżka masła
  • 1 łyżka spirytusu
  • olej + smalec do smażenia
1. Zagniatamy wszystko szybko, obtłukujemy wałkiem aby wytworzyły się pęcherzyki powietrza.
Następnie chowamy do lodówki na 30-60 minut 
2. Po tym czasie wałkujemy na cieniutko i wycinamy faworki.
3. Smażymy na rozgrzanym tłuszczu.
Po usmażeniu odsączamy na papierowym ręczniku i posypujemy cukrem pudrem. Smacznego !

Podobne Posty

18 comments

  1. ależ za mną chodzą domowe faworki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pora usmażyć bo już za chwilkę tłusty czwartek :)

      Usuń
  2. Uwielbiam faworki :) pączki tak na mnie nie działają, ale faworkom nie mogę się oprzeć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faworki smaży się rzadziej dlatego bardziej się na nie czeka :D

      Usuń
  3. Ale smakowicie się prezentują! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy dość, dlatego muszę nadgonić temat, do smażenia, pa

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam serdecznie ♡
    Wyglądają przepysznie, aż mam na nie ochotę! Pyszna inspiracja :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje i również pozdrawiam Cię cieplutko ;)

      Usuń
  6. Ja nie smażę chrustu, ale babci faworki pamiętam do dziś

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi się czasem zdarzy usmażyć bo tęskni się za tym smakiem ;)

      Usuń
  7. Bardzo żałuję, że w tym roku nie zjadłam ani jednego :(

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zajrzałeś na mojego bloga. Będzie mi miło jeśli pozostawisz po sobie komentarz.

ad sen

streetcom

Przepisy kulinarne

FlyB - Kulinaria

Odszukaj.com - przepisy kulinarne

Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

rondel

Baza przepisów kulinarnych

Lista Blogów Kulinarnych