Makowiec Z Kratką

by - 12/09/2022 12:00:00 AM

Ciasto którego chyba nie może zabraknąć na świątecznym stole, czyli makowiec na kruchym cieście ze staromodną kratką i lukrem



Tutaj macie link do najsmaczniejszego makowca z przepisu mojej mamy






Składniki na blaszkę 23 x 23 cm

Ciasto kruche:
  • 1 szkl mąki krupczatki
  • 1 szkl mąki pszennej tortowej
  • 1/2 szkl cukru
  • 125 g masła
  • 2 jajka kl M
  • 1-2 łyżki kwaśnej śmietany 18 %
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
Nadzienie:
  • 1 puszka gotowej masy makowej lub domowej masy makowej (tutaj w linku jest moja, domowa masa z maku mielonego)
  • esencja pomarańczowa lub skórka z pomarańczy
  • białko do posmarowania spodu ciasta
  • 2-3 łyżki orzechów włoskich posiekanych

1. Z podanych składników zagniatamy ciasto i dzielimy je na 2 nierówne części ( jedna większą drugą małą. Większą chowamy do lodówki, a mniejszą do zamrażalki na około 30-40 minut.
2. Po tym czasie większą część ciasta wałkujemy i wylepiamy blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia lub wysmarowaną masłem i wysypaną bułką tartą. Następnie smarujemy białkiem i obsypujemy kasza manna ( niedużą ilością) 
Wykładamy masę makową, a na wierzch układamy kratkę z pozostałej części ciasta.

Ciasto pieczemy w 180 stop przez 60 minut.
Po upieczeniu i wystudzeniu możemy polać wierzch lukrem. Smacznego !




Podobne Posty

7 comments

  1. Świetne ciasto, może dam się skusić na święta!

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudne ciasto, urocza ta kratka:) doskonały, domowy wypiek!
    A talerzyk skradł moje serce ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje Ci ślicznie :* A talerzyk już kilka lat mam, ale po ciężkich bojach przybył do mnie z Wielkiej Brytanii :)

      Usuń

Dziękuję, że zajrzałeś na mojego bloga. Będzie mi miło jeśli pozostawisz po sobie komentarz.

ad sen

streetcom

Przepisy kulinarne

FlyB - Kulinaria

Odszukaj.com - przepisy kulinarne

Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

rondel

Baza przepisów kulinarnych

Lista Blogów Kulinarnych