Pigwa Z Imbirem W Syropie

by - 10/26/2022 12:30:00 AM

Idealny i zdrowy dodatek do jesiennej i zimowej herbaty ;)




Składniki:
  • 1 kg pigwy
  • 0,5 kg cukru
  • 0,5 litra wody
  • 10 cm korzenia imbiru
1. Pigwę obieramy i pozbywamy się gniazd nasiennych następnie kroimy drobno (ja swoją pigwę tylko dokładnie wymyłam i pokroiłam na duże kawałki, ale Wam radzę zrobić małe kawałeczki)
2. Następnie obrałam imbir i pokroiłam na plasterki, zalałam całość woda i podgotowałam krótko.
Odsączyłam pigwę z imbirem na sicie, a do pozostałego płyny dodałam cukier i całość zagotowałam, następnie zalałam nią pigwę (można przełożyć ją do garnka tam zalać i tak pozostawić a  po ostygnięciu schować do lodówki) i odstawiłam na 2 dni.
2. Po 2 dniach ponownie zlałam syrop, zagotowałam i znów zalałam pigwę i odstawiałam na 2 dni.
3. Po kolejnych dwóch dniach całość ponownie zagotowujemy razem  z pigwą i przekładamy już do wyparzonych słoiczków.

Pasteryzujemy je przez około 15 minut. 
Przechowuje w ciemnym i chłodnym mijescu.

ps. tak jak pisałam w przepisie radzę aby pigwę pokroić drobno, wtedy szybciej odda sam i stanie się bardziej szklista.

Podobne Posty

10 comments

Dziękuję, że zajrzałeś na mojego bloga. Będzie mi miło jeśli pozostawisz po sobie komentarz.

ad sen

streetcom

Przepisy kulinarne

FlyB - Kulinaria

Odszukaj.com - przepisy kulinarne

Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

rondel

Baza przepisów kulinarnych

Lista Blogów Kulinarnych