Ciasteczka Z Linzu

by - 9/09/2022 12:01:00 AM

Pyszne, kruche, nieduże ciasteczka które są przełożone lekko kwaskowym dżemem, mogą umilić nam nie jedna kawkę czy herbatkę, a i na świątecznym stole będą pięknie wyglądać :)





Składniki na około 25 złożonych ciasteczek:
  • 110 g mąki krupczatki
  • 110 g mąki pszennej
  • 70 g cukru drobnego
  • 150 g masła może być lekko ciepłe/miękkie
  • 1 żółtko
  • 1 łyżeczka śmietany 18 %
dodatkowo:
  • około 100 g dżemu najlepiej z czerwonej porzeczki ( ja nie miałam więc dałam z czarnej)
  • 2 łyżki drobnego cukru
  • 1 łyżka cukru waniliowego

 Ciasteczka najlepiej zacząć przygotowywać dzień wcześniej aby ciasto przez noc odpoczęło wtedy ciasteczka będą bardzo kruche.

1. Wszystkie składniki na ciasteczka zagniatamy i chowamy do lodówki na noc. Jeśli nie mamy takiej możliwości to chociaż na 2-3 godziny.
2. Schłodzone ciasto ponownie szybko zagniatamy, dzielimy na pół i wałkujemy na grubość 2-3 mm, wycinamy kółka wielkości 5-6 cm a w co drugim kółku trzy dziurki słomką (możemy zrobić ich więcej)


3. Ciasteczka pieczemy w 180 stop bez termoobiegu z termoobiegiem w 160 przez 10 -12 minut
4. Upieczonym ciasteczką pozwalamy odrobine przestygnąć, a następnie maczamy ciasteczka z dziurkami w mieszance cukrów (waniliowy z drobnym)


5. Następnie nakładamy po około pół łyżeczki dżemu na ciasteczka bez dziurek i przykrywamy ciastkiem z dziurką lekko dociskając.
Złożone ciasteczka przechowujemy w szczelnie zamkniętym słoiku lub puszce. Smacznego !



Podobne Posty

16 comments

  1. ojej jakie śliczne, wyglądają trochę jak guziczki:) Kochana uwielbiam Twoje wypieki:)są zawsze takie smakowite i dopracowane:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam ciasteczka domowej roboty 😋 Twoje wyglądają bardzo apetycznie 😍

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje, były bardzo kruchutkie i delikatne :)

      Usuń
  3. nigdy jeszcze nie jadłam, bardzo mnie kuszą!

    OdpowiedzUsuń
  4. ciasteczka wyglądają bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajne ciasteczka Iwonko :-) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Urocze :) idealne na podwieczorek :)

    OdpowiedzUsuń
  7. świetne są te ciasteczka

    OdpowiedzUsuń
  8. Zdecydowanie ciastka własnej roboty smakują najlepiej! Gdy je zobaczyłam, od razu przypomniało mi się dzieciństwo i rodzinne święta u babci ;) Idealna propozycja na świąteczny stół!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zajrzałeś na mojego bloga. Będzie mi miło jeśli pozostawisz po sobie komentarz.

ad sen

streetcom

Przepisy kulinarne

FlyB - Kulinaria

Odszukaj.com - przepisy kulinarne

Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

rondel

Baza przepisów kulinarnych

Lista Blogów Kulinarnych