Kluski Z Kapustą I Pieczarkami

by - 5/17/2022 12:01:00 AM

Kluski i kluseczki to chyba ostatnia taka pora na te wytrawne bo potem to już tylko z truskawkami, czy śliwkami które są równie pyszne, ale ja jestem jednak zwolenniczką tych wytrawnych i dzisiaj wpada właśnie taki przepis na kluski które na pewno Wam posmakują :)







Składniki na obiad dla 3 osób

Ciasto:

  • około 1 kg ugotowanych i przeciśniętych przez praskę ziemniaków
  • 1 całe jajko
  • 200-300 g maki ziemniaczanej
Farsz:
  • około 150 g kapusty kiszonej
  • 200-250 g pieczarek
  • 1 ząbek czosnku
  • 1  sparzona i zeszklona cebula
  • olej do przesmażenia kapusty
  • woda do podlewania
  • sól, pieprz do smaku

1. Pieczarki obieramy i ścieramy na tarce na grubych oczkach.
2. Na olej dajemy przeciśnięty czosnek oraz starte pieczarki, przyprawiamy sola i pieprzem i przesmażamy do momentu wyparowania całej wody z patelki.
3. Kiedy pieczarki są już gotowe przekładamy je do miseczki.
4. Sparzoną cebulkę kroimy w kostkę i dusimy na patelce.
5. Ziemniaki formujemy w taki kopczyk i dzielimy na 4. Jedna część (1/4) wyjmujemy, to miejsce puste uzupełniamy mąką ziemniaczaną, wbijamy całe jajko i rękami wyrabiamy gładkie ciasto.




6. Kapustę kiszoną (jeśli nie lubimy kwaśnego płuczemy ją pod woda około 2 razy) siekamy nożem na drobno i przekładamy do drugiej części zeszklonej cebulki, solimy, pieprzymy i dusimy na oleju pod przykryciem co jakiś czas podlewając ja woda. Trwa to jakieś 40 minut. Na sam koniec duszenia możemy kapustkę lekko zrumienić wtedy będzie miała lepszy smak. 
Gotową mieszamy z pieczarkami i odstawiamy do lekkiego przestygnięcia.

7. Z gotowego ciasta odrywamy kawałki, formując placki, na powstałe placki nakładamy farsz. Zalepiamy szczelnie i tak postępujemy aż do wykończenia ciasta.
8. Gotowe kluski  gotujemy w osolonej wodzie od wypłynięcia przez około 10-12 min. Podajemy polane tłuszczykiem ze skwareczkami bądź boczkiem bądź cebulką ;) Smacznego !!!

Podobne Posty

14 comments

  1. Ale smakowicie wyglądają te kluseczki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo apetyczne :) strasznie dawno nie jadłam takich klusek :)
    https://apetycznie-klasycznie.pl/

    OdpowiedzUsuń
  3. nie znałam tej potrawy, super przepis!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to mnie zdziwiłaś, myślałam że takie kluski to wszyscy znają :)

      Usuń
  4. Super! Zdecydowanie wolę niż z mięsem!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja kluski lubię pod każdą postacią :) Mniam!

    OdpowiedzUsuń
  6. W takiej wersji jeszcze nie robiłam klusek, z mięsem tylko. Ale bardzo podoba mi się taka opcja:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zajrzałeś na mojego bloga. Będzie mi miło jeśli pozostawisz po sobie komentarz.

ad sen

streetcom

Przepisy kulinarne

FlyB - Kulinaria

Odszukaj.com - przepisy kulinarne

Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

rondel

Baza przepisów kulinarnych

Lista Blogów Kulinarnych