Ekspresowa Babka Kajmakowa Łyżką Mieszana

by - 4/30/2022 12:01:00 AM

To ciasto miało pojawić się wczoraj, ale jest tak proste i szybkie, że nawet to moje spóźnienie o jeden dzień mu nie zaszkodzi bo robi się je w mig ;)






Składniki na foremkę 25 x 10 cm
  • 1 czubata szklanka mąki pszennej tortowej (szkl o poj. 200 ml)
  • 1 jajko kl M
  • 3 łyżki kajmaku
  • 6 łyżek oleju
  • 1/4 szkl cukru
  • 1/2 szkl mleka
  • 1/2 łyżeczki sody
  • 1/3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • dla podbicia smaku 2 czubate łyżeczki cappuccino karmelowego


1. Wszystkie składniki mieszamy ze sobą łyżką, trzepaczką lub jeśli ktoś czuje taką potrzebę mikserem tylko do połączenia się składników.
Ciasto wylewamy do blaszki wyłożonej papierem do pieczenia lub wysmarowanej masłem i wysypanej bułką tartą.
Pieczemy w 180 stop. przez około 45 minut do suchego patyczka (patyczek wbity w ciasto musi być suchy)
Po ostygnięciu ciasta polewamy je polewą, ja użyłam gotowej polewy o smaku karmelowym oraz dodatkowo przełożyłam kwaskowatym dżemem.

Podobne Posty

18 comments

  1. Takie najlepsze. Z chęcią spróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  2. Szybkie, proste i znakomite ciasto. Teraz takie pomysły są w cenie, bo szkoda stać przed piekarnikiem długo gdy piękna pogoda za oknem:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje i zgadzam się, teraz będą prym wiodły takie szybkie przepisy :)

      Usuń
  3. Taka babka to musi być pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne są takie ciasta bez użycia miksera. A karmelową babeczkę na święta robiłam

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepis idealny :) mało wysiłku i świetny efekt :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Proste przepisy najlepsze i jak smakowicie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Babki to moja słabość. Takiej jeszcze nigdy nie robiłam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami jak zostanie kajmak to polecam upiec sobie taką babeczkę :)

      Usuń

Dziękuję, że zajrzałeś na mojego bloga. Będzie mi miło jeśli pozostawisz po sobie komentarz.

ad sen

streetcom

Przepisy kulinarne

FlyB - Kulinaria

Odszukaj.com - przepisy kulinarne

Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

rondel

Baza przepisów kulinarnych

Lista Blogów Kulinarnych