Chrupiące Rurki Ażurowe

by - 2/22/2022 12:01:00 AM

Mam dla Was prosty przepis na słodką przekąskę do meczu, na imprezy lub dla dzieci - chrupiące rurki ażurkowe są łatwe do przygotowania i pysznie smakują ;)
Wystarczy dobra patelnia do smażenia bez tłuszczu i do której się nic nie przykleja, i rurki będą same odchodzić.








Składniki na około 12-15 rurek na patelnię o śred 20 cm:
  • 75 g mąki pszennej tortowej
  • 35 g mąki kukurydzianej
  • 35 g mąki ryżowej
  • 50 g cukru
  • 1 jajko kl M
  • 100 ml mleka
  • 1 i 1/2 łyżki oleju
  • szczypta soli

1. Wszystkie składniki miksujemy ze sobą.
2. Ciasto przelewamy do rękawa cukierniczego i odcinamy malutką końcówkę tak aby na patelnię wylewać cienki strużek ciasta.
3. Patelnię rozgrzewamy i na suchą wylewamy ciasto tworząc ażurowe wzory, odczekujemy chwilkę aby sie przyrumieniły pod spodem i zaczynamy je je zawijać za pomocą łopatki.
Moja patelnia to patelnia z odpinaną rączką oraz z tytanową powłoką Woll Titanium Nonstick, idealna do smażenia bez tłuszczu, nic do niej nie przywiera i można używać jej w piekarniku ;)

Tą oraz inne patelnie i akcesoria znajdziecie na stronie polskiego dystrybutora pod adresem: www.patelnie-tytanowe.pl






Tak zawinięte przesmażamy na patelnie jeszcze z każdej strony aby były chrupiące.



Rurki po zdjęciu z patelki będą lekko miękkie, ale odparują i staną się chrupiące.
Zajadać możemy same lub np. przyozdobione sosem czekoladowym. Smacznego !


Ps. rurki można podpiec w piekarniku jeśli np. są za wilgotne lub gdy zostaną na drugi dzień.


Podobne Posty

19 comments

  1. Świetne wykonanie! Bardzo mi się podoba taka ażurowa forma. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ piękne rurki, aż szkoda jeść :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow! Wow! Niby nieskomplikowany przepis a jaki genialny efekt! Po prostu mega pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje, kiedyś coś podobnego widziałam na zagranicznych stronach i dopiero teraz udało mi się odtworzyć taki przepis :)

      Usuń
  4. wow, ale pięknie wyszły!

    OdpowiedzUsuń
  5. świetny pomysł na pyszny deser :)
    A patelnia jest super, też mam z tej firmy i teraz nie wyobrażam sobie gotowania bez niej ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale cudeńka, chętnie spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne rurki do pochrupania. Będę musiała wypróbować. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zajrzałeś na mojego bloga. Będzie mi miło jeśli pozostawisz po sobie komentarz.

ad sen

streetcom

Przepisy kulinarne

FlyB - Kulinaria

Odszukaj.com - przepisy kulinarne

Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

rondel

Baza przepisów kulinarnych

Lista Blogów Kulinarnych