Ryż Z Kurczakiem A'la Meksykański

by - 2/16/2022 12:01:00 AM

Jak widać ostatnio króluje u mnie ryż i dania z jego udział, dzisiaj kolejny przepis który jest prosty, szybki i przygotowany w jednej patelni z serii patelnie Woll  Diamond do których nic nie przywiera, dobrze trzymają ciepło i po odpięciu rączki można używać ich w piekarniku, a do tego dania jak i do innych w tym typie, świetnie sprawdzą się również patelnie głębokie  dzięki którym łatwo będziemy mogli mieszać składniki bez obawy o ich wypadanie poza rant patelni ;)





Składniki dla dwóch osób:
  • 1/2 główki cebuli pokrojonej w kostkę
  • 1 filet z kurczaka pokrojony w kostkę i zamarynowany w przyprawach (papryka, kurkuma, czosnek suszony, sól, pieprz)
  • 1 duży ząbek czosnku
  • 1 mała papryka czerwona
  • 200 ml passaty pomidorowej lub 1/2 puszki pomidorów krojonych
  • 2 łyżeczki papryki słodkiej
  • szczypta papryki ostrej
  • 3 łyżki kukurydzy konserwowej
  • 3 łyżki fasoli fioletowej, konserwowej
  • 2 łyżki groszku konserwowego
  • 150 ml wody
  • 1/2 łyżeczki kurkumy
  • ilość ryżu na dwie osoby (ja gotuje jeden woreczek taki 150 g)
  • oliwa/olej do smażenia

1. Na oleju szklimy cebulkę pod koniec dodając czosnek, następnie dodajemy kurczaka i całość przesmażamy. 
W tym samym czasie gotujemy ryż.
2. Teraz dodajemy passatę pomidorową, oraz wodę, dodajemy przyprawy i dusimy chwilkę.
Pod koniec dodajemy warzywa konserwowe. 
3....a na sam koniec ugotowany ryż który mieszamy z całością i przykrywamy na 5-10 minut aby nabrał smaków.
Danie przyozdabiamy listkami kolendry lub jak w moim przypadku natką pietruszki. Smacznego !

Ps. oczywiście, smak i ostrość dostosujcie do swoich upodobań.



Tą oraz inne patelnie i akcesoria znajdziecie na stronie polskiego dystrybutora pod adresem: www.patelnie-tytanowe.pl

Podobne Posty

12 comments

  1. Zdecydowanie moje smaki:) dla męża ryż szybko zamieniam na makaron i też jest kupiony;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z chęcią spróbuję. Bardzo lubię takie nowości

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeszcze nie robiłam takiego kurczaka. Mam nadzieję że mojej rodzince posmakuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieje, zawsze warto tez przyprawiać według własnego smaku bo jedni lubią ostrzejsze a inni np. łagodne ;)

      Usuń

Dziękuję, że zajrzałeś na mojego bloga. Będzie mi miło jeśli pozostawisz po sobie komentarz.

ad sen

streetcom

Przepisy kulinarne

FlyB - Kulinaria

Odszukaj.com - przepisy kulinarne

Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

rondel

Baza przepisów kulinarnych

Lista Blogów Kulinarnych