Pierniczki Lebkuchen

by - 12/07/2021 12:00:00 AM

Pyszne, z cytrusowa nutą, od razu miękkie i gotowe do jedzenia, a gdy poleżą będą jeszcze smaczniejsze, o ile poleżą do świąt ;)








Składniki:
  • 150 g mąki pszennej
  • 50 g mąki migdałowej
  • 1 i 1/2 łyżeczki przyprawy do piernika
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/3 łyżeczki sody
  • 100 ml miodu
  • 50 g masła
  • skórka otarta z połówki cytryny lub pomarańczy
Lukier :
  • 3/4 szkl cukru pudru
  • 2-3 łyżki soku z cytryny 
1. Suche składniki mieszamy osobno.
2. W rondelku roztapiamy miód z masłem, następnie jeszcze ciepłą zalewamy suche składniki.
Zagniatamy i chowamy do lodówki na 30 minut.
3. Po schłodzeniu jeszcze raz zagniatamy, rwiemy kawałki wielkości orzecha włoskiego i układamy na blaszce, lekko spłaszczając.
Pieczemy 180 stop przez 12 minut.

Po upieczeniu nie zdejmujemy ich od razu z blaszki, odczekujemy z 3-4 minuty.

Wystudzone lukrujemy.

Pierniczki przechowujemy w puszce, możemy je wcześniej upiec gdyż z czasem będą coraz smaczniejsze.

Podobne Posty

10 comments

  1. Podkradam kilka, uwielbiam pierniczki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Super! I ja mam w planach piec te pierniczki z córką na święta :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Z cytrusową nutą brzmi pysznie. :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię miękkie pierniczki, raz je robiłam, ale to było dawno

    OdpowiedzUsuń
  5. Prezentują się obłędnie i jeszcze tak łatwa receptura w przygotowaniu - te pierniczki muszą się znaleźć na moim świątecznym stole :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie mi bardzo miło, życzę udanych wypieków :)

      Usuń

Dziękuję, że zajrzałeś na mojego bloga. Będzie mi miło jeśli pozostawisz po sobie komentarz.

ad sen

streetcom

Przepisy kulinarne

FlyB - Kulinaria

Odszukaj.com - przepisy kulinarne

Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

rondel

Baza przepisów kulinarnych

Lista Blogów Kulinarnych