Piernik Na Kwaśnej Śmietanie

by - 12/10/2021 12:00:00 AM

Piernik na świątecznym stole u nas musi się pojawić, ale co roku staram się wypróbować inny przepis na niego. Tym razem jest z dodatkiem kwaśnej śmietany i zaliczam przepis do udanych gdyż bardzo nam smakował. 






Składniki na 1 keksówkę 25 x 12:
  • 2 jajka
  • 200 g mąki pszennej tortowej
  • 60  g masła/margaryny
  • 70 g cukru
  • 2 łyżeczki kakao
  • 1/2  opakowania przypraw do piernika ( ja uwielbiam Prymat )
  • 6 łyżek mleka
  • 1/2 szkl śmietany kwaśnej 18 %
  • 1/2 łyżeczki sody
  • 1/3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 i 1/2 łyżki miodu
  • 1 i 1/2 łyżki powideł śliwkowych
  • 1 garść bakalii dowolnych np. (orzechy, rodzynki, żurawina, śliwka suszona)
dodatkowo:
  • 130 ml śmietanki 30 %
  • 100 g czekolady deserowej albo mlecznej
  • lub pół paczki gotowej polewy czekoladowej np. białej karmelowej
1. Masło z miodem rozpuszczamy i odstawiamy do przestygnięcia.
2. Jajka ubijamy z cukrem na puszysta masę. Dodajemy mąkę z proszkiem do pieczenia i sodą.
3. Następnie dodajemy mleko wraz z roztopionym masłem z miodem, kakao, bakalie, powidła oraz przyprawę do piernika. Mieszamy i przekładamy do dwóch foremek wysmarowanych masłem i wysypanych bułką tartą po równo.
Pieczemy w piekarniku elektrycznym w 180 stop przez około 1 h.
W piekarniku gazowym w 200 stop przez około 50-60 min.

Gotowy piernik przekrajemy na dwie lub jedna cześć i przekładamy powidłami. 
4. Następnie śmietankę doprowadzamy do wrzenia, zestawiamy z ognia i dodajemy połamaną czekoladę, odstawiamy do lekkiego przestudzenia a następnie mieszamy aż czekolada się rozpuści.
Tak przygotowaną polewą polewamy piernik. Smacznego !

Ja tym razem użyłam gotowej polewy karmelowej. 




Ps. aby szybciej zastygła polewa możemy ciasto wstawić na 10 minut do lodówki.

Podobne Posty

12 comments

  1. Na śmietanie chyba jeszcze nie robiłam piernika , ale lubię gdy jest przełożony powidłami. Fajny przepis:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje, powidła w pierniku muszą być koniecznie :D

      Usuń
  2. Vielen Dank für dieses leckere Rezept!

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny piernik, szybki i prosty, zapisuję przepis!

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy chyba nie próbowałam piernika na śmietanie. Przepis wygląda bardzo ciekawie i co najważniejsze jest prosty. Bardzo chętnie go wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  5. Taki piernik to musi być pyszny :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zajrzałeś na mojego bloga. Będzie mi miło jeśli pozostawisz po sobie komentarz.

ad sen

streetcom

Przepisy kulinarne

FlyB - Kulinaria

Odszukaj.com - przepisy kulinarne

Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

rondel

Baza przepisów kulinarnych

Lista Blogów Kulinarnych