Ciasteczka Speculaas (Speculoos)

by - 12/03/2021 12:00:00 AM

Ciasteczka Speculaas to nimi dzieci częstują Św. Mikołaja zostawiając je na talerzyku w towarzystwie szklanki mleka. Oryginalnie ciasteczka odciskane są w specjalnych drewnianych formach, ja takich nie posiadam więc użyłam foremki do herbatników.
Ciasteczka wychodzą kruche i słodziutkie więc na pewno przypadną Wam do gustu ;)






Składniki na prawie 2 blaszki ciastek:
  • 200 g mąki pszennej
  • 110 g cukru drobnego
  • 50 g mielonych migdałów
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 100 g masła
  • 1 jajko kl M
  • 1/2 opakowania przyprawy do piernika
  • szczypta soli
1. Wszystkie składniki zagniatamy z sobą i chowamy do lodówki na 1 godzinę.
2. Po tym czasie dzielimy ciasto na dwie części i wałkujemy na grubość 3 mm, wycinamy nieduże ciasteczka prostokąty (jeśli macie mniejsze foremki możecie nakleić te mniejsze ciasteczka na większe jak ja to zrobiłam, dodatkowo na tych ciasteczkach możemy odcisnąć wzór np. śnieżynek )

Ciasteczka pieczemy w 180 stop. przez 10-12 minut.

Po ostygnięciu ciasteczka możemy przechować w puszce do 3 tygodni. Smacznego !

Podobne Posty

11 comments

Dziękuję, że zajrzałeś na mojego bloga. Będzie mi miło jeśli pozostawisz po sobie komentarz.

ad sen

streetcom

Przepisy kulinarne

FlyB - Kulinaria

Odszukaj.com - przepisy kulinarne

Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

rondel

Baza przepisów kulinarnych

Lista Blogów Kulinarnych