Racuchy Kokosowe Z Borówkami

by - 8/17/2021 12:00:00 AM

Kocham drożdżowe racuszki i często je robię z dodatkiem jabłka lub brzoskwini i najczęściej na zwykłym mleku, tym razem zrobiłam je na mleku kokosowym które zostało mi po innych eksperymentach kulinarnych. Wyszły pyszne, pulchne i bardzo smaczne także jak macie jakiś nadmiar mleka kokosowego lub nie możecie używać mleka krowiego to spokojnie taki przepis się Wam przyda ;)











Składniki na około 15 racuchów

Zaczyn:

  • 20 g drożdży świeżych
  • 1/2 łyżki cukru
  • 3/4 szkl mleka kokosowego (wymieszana warstwa stała z wodą)
Ciasto:
  • 1 i 1/2 szkl mąki pszennej
  • 1 jajko kl M
  • 1 łyżka cukru waniliowego
  • 1/2 łyżki cukru zwykłego
  • szczypta soli
  • ewentualnie do rozrzedzenia ciasta jeszcze 1/4 szkl mleczka
  • około 100 g borówek
1. Drożdże rozkruszamy w ciepłym mleczku z cukrem i pozwalamy im wyrosnąć pod ściereczką.
2. Do miski dajemy mąkę pszenną z jajkiem, cukrem i szczyptą soli.
3. Wyrośnięty zaczyn dodajemy do miski z mąką i miksujemy (hakami do ciasta na najwolniejszych obrotach) całość dokładnie aby nie było grudek.
Na sam koniec dodajemy borówki i mieszamy już tylko łyżką tak aby kulki oblepiły się ciastem.

Aby racuszki były lekkie i puszyste ciasto musi być nie za gęste. Każda mąka ma inną wilgotność i być może, będzie potrzebne dolewanie mleka w trakcie mieszania aby uzyskać lżejszą konsystencję !

Wymieszane ciasto odstawiamy przykryte folią lub ściereczką do podwojenia objętości.

4. Po wyrośnięciu smażymy niewielkie placuszki na rozgrzanym oleju. Podajemy posypane cukrem lub cukrem pudrem. Smacznego !

Podobne Posty

14 comments

  1. Ale mniam, nie jadłam jeszcze takich racuszków. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O nie widziałam jeszcze takich. Kokosowe racuchy brzmią smacznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny przepis, u mnie racuchy prawie zawsze z dodatkiem sera, chętnie bym spróbował. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nawet nie wiesz jakiej ochoty mi narobiłaś!

    OdpowiedzUsuń
  5. Mniam. Następnym razem koniecznie robię racuchy z borówkami. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba smażyć bo borówki potem coraz droższe ;)

      Usuń
  6. Przyznam szczerze że ten przepis szczególnie mnie zaciekawił.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę polecam, często je robię io zawsze wychodzą :-)

      Usuń

Dziękuję, że zajrzałeś na mojego bloga. Będzie mi miło jeśli pozostawisz po sobie komentarz.

ad sen

streetcom

Przepisy kulinarne

FlyB - Kulinaria

Odszukaj.com - przepisy kulinarne

Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

rondel

Baza przepisów kulinarnych

Lista Blogów Kulinarnych