Słodkie Bułeczki Koniczynki

by - 10/23/2020 12:01:00 AM

Bułeczki są przecudne i przesmaczne i bardzo proste do wykonania. My część zjedliśmy z lukrem i w smaku były jak takie małe pączusie, pycha, wchodzą do mojego menu deserowego i bułeczkowego na stałe : )











Składniki na 12 bułeczek:

ciasto:
  • 2 szkl mąki pszennej
  • 1/3 szkl cukru
  • 1 jajko kl M
  • 1/2 szkl ciepłej wody
  • 20 g masła roztopionego i ostudzonego
  • 1 i 1/2 łyżki mleka w proszku
  • 4 g suszonych drożdży instant (świeżych 12 g)
  • esencja waniliowa
dodatkowo:
  • 20 g roztopionego masła do posmarowania bułeczek


1. Wszystkie składniki na ciasto przekładamy do misy miksera i wyrabiamy, ciasto będzie lepiące.
Wyrobione ciasto odstawiamy na 1 godzinę pod przykryciem do wyrośnięcia.

2. Po wyrośnięciu odgazowujemy ciasto i cielimy na kulik o wadze 37 g a następnie tą kulkę na trzy małe kuleczki. Tak przygotowane kuleczki po 3 wykładamy do wysmarowanej masłem blaszki na muffinki. Ma powstać 12 bułeczek, a każda ma się składać z 3 kuleczek.

(mam bardzo stara blaszkę na muffinki)

3. Następnie odstawiamy blaszkę na około 30 minut do podrośnięcia.
4. Bułeczki po wyrośnięciu smarujemy tym dodatkowym roztopionym masłem pieczemy w 190 stop. przez 15 minut do zrumienienia.


Po upieczeniu jeszcze raz smarujemy pozostałym masłem, wyjmujemy do ostygnięcia na kratkę.
Po ostygnięciu bułeczki są gotowe do jedzenia ale można je też polukrować i będą jeszcze smaczniejsze :)


Źródło: „Chleb” Jeffrey Hamelman

Podobne Posty

8 comments

Dziękuję, że zajrzałeś na mojego bloga. Będzie mi miło jeśli pozostawisz po sobie komentarz.

ad sen

streetcom

Przepisy kulinarne

FlyB - Kulinaria

Odszukaj.com - przepisy kulinarne

Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

rondel

Baza przepisów kulinarnych

Lista Blogów Kulinarnych