Babka Majonezowa Z Bakaliami

by - 6/25/2020 12:01:00 AM

Za oknem u nas na Śląsku tak chłodno się zrobiło że naszła nas ochota na babkę, taką wilgotną z bakaliami :)
Ciasto wychodzi lekkie i puszyste, majonezu nie czuć w ogóle dlatego możecie śmiało je piec, jak widać po zdjęciu jeszcze ciepłe było krojone ;)












Składniki na jedną keksówkę:

  • 1/2 szkl mąki pszennej
  • 1/2 szkl mąki ziemniaczanej
  • 4 jajka kl M
  • 1 szkl cukru
  • 3 łyżki majonezu
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżka maki do bakalii
  • suszone śliwki, orzechy, rodzynki, żurawina, skórka pomarańczowa
  • esencja waniliowa
  • cukier puder

1. Jajka ubijamy z cukrem na puszysta masę, następnie dodajemy majonez i jeszcze chwilkę miksujemy. Następnie dodajemy obie mąki z proszkiem do pieczenia, esencja waniliowa i mieszamy całość.
2. Bakalie mieszamy z mąka i dodajemy do ciasta, delikatnie mieszamy i przekładamy do foremki keksowej (ja zapomniałam "wturlać" bakalie w mące dlatego spadły na dno ciasta, skleroza nie boli ;)
Ciasto pieczemy w 180 stop. przez około 50 min do 1 godziny do tak zwanego suchego patyczka. Patyczek drewniany wbity w ciasto musi być suchy !


Podobne Posty

7 comments

  1. dawno takiej babki majonezowej nie piekłam

    OdpowiedzUsuń
  2. takie babki są najlepsze w środku tygodnia!

    OdpowiedzUsuń
  3. Babki lubię piec i w ostatnim czasie piekłam je kilka razy ( w cieplejsze dni wolę tego typu ciasta niż ciężkie ciasta masowe, których raczej unikam). Nie miałam jednak do czynienia nigdy z babka majonezową i przyznam, ze składnik ten bardzo mnie intryguje... Ciekawi mnie jak smakuje :) Na dniach postaram sie przygotować, szczególnie, ze jakieś proste ciasto chodziło mi po głowie.

    Lubię sobie po południu zjeść kawałek ciasta w ramach podwieczorku. Najczęściej z zimnym mlekiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapewnia że majonezu nie czuć w ogóle i można ją śmiało piec ^_^

      Usuń
  4. Babki z majonezem jeszcze nie jadlam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie przy najbliższej chętce na babkę pora ją upiec ;)

      Usuń

Dziękuję, że zajrzałeś na mojego bloga. Będzie mi miło jeśli pozostawisz po sobie komentarz.

ad sen

streetcom

Przepisy kulinarne

FlyB - Kulinaria

Odszukaj.com - przepisy kulinarne

Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

rondel

Baza przepisów kulinarnych

Lista Blogów Kulinarnych