Jogurtowe Krokiety Z Farszem Ziemniaczano Pieczarkowym

by - 8/13/2019 12:05:00 AM

Te krokiety to super smaczny pomysł na obiad czy też kolacje. W dodatku przygotujemy je bez użycia mięsa !
Farsz sprawia, że krokiety są syte, lecz chce się ich zjeść więcej ;)
Naleśniki na bazie jogurtu wychodzą grubsze, ale za to delikatniejsze.











Składniki na 6 krokietów na patelnie o śred. 24 cm


Jogurtowe ciasto naleśnikowe:

  • 2 jajka kl M
  • 150 g gęstego jogurtu naturalnego
  • 3/4 szkl mąki pszennej tortowej
  • 3/4 szkl wody gazowanej
  • dwie szczypty proszku do pieczenia
  • sól 

Farsz:
  • 3 średniej wielkości ziemniaki, ugotowane, utłuczone i ostudzone (mogą być wczorajsze)
  • 350 g pieczarek
  • 1 mała cebula
  • 2-3 łyżki startego sera mozzarella
  • 2 ząbki czosnku
  • sól, pieprz do smaku
  • oliwa/olej do smażenia
Panierka bez jajek:
  • około 1/2 szkl mleka
  • bułka tarta
Oczywiście możecie zrobić tradycyjna panierkę z dodatkiem jajka, ja tym razem chciałam aby były lżejsze krokiety.


1. Z podanych składników przygotowujemy ciasto naleśnikowe i odstawiamy na 10-15 minut, a następnie smażymy naleśniki (smażyłam na patelni o śred. 24 cm ) naleśniki ciężej rozlewają się po patelni i wychodzą grubsze.

Każdy upieczony naleśnik, przekładamy na talerz, układając jeden na drugim i przykrywamy drugim talerzem, naleśniki pozostaną wtedy miękkie i wilgotne :)

2. Cebulkę kroimy w kosteczkę i szklimy do miękkości na oleju pod koniec dodajemy posiekany czosnek. Następnie obieramy pieczarki i ścieramy je na tarce na grubych oczkach i dodajemy do cebulki. w trakcie przesmażania solimy i pieprzymy pieczarki. Przesmażamy do odparowania wody.
3. Przesmażone mieszamy z ziemniakami oraz mozzarellą, ewentualnie jeszcze doprawiamy do smaku.
4. Na każdy naleśnik nakładamy porcje farszu i składamy w kopertę, zamaczamy w mleku bądź jajku oraz obtaczamy w bułce tartej i smażymy na rumiano na oleju.

Ps. farsz przed nakładaniem na naleśniki możemy sobie podzielić na "kupki" aby w każdym krokiecie  było go po równo :)

Podobne Posty

18 comments

  1. Nigdy nie byłyśmy fankami krokietów :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie spróbuję takie krokiety, dzięki. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, może posmakują i na stałe zagoszczą w jadłospisie :)

      Usuń
  3. Już dawno nie robiłam krokietów, a jogurtowych chyba nigdy ;d

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D Ja jogurtowych też jeszcze nie robiłam, ale nie żałuje bo pyszne były :D

      Usuń
  4. Cudowne :-) narobiłaś mi smaka :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglądają smakowicie. Na pewno wypróbuję.��

    OdpowiedzUsuń

  6. Uwielbiam krokiety, a Twoje wyglądają bardzo smakowicie :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ta wersja skradła moje serce!!! Jogurtowe krokiety są obłędne! Smakują o wiele lepiej niż te tradycyjne. :) Często wracam do tego przepisu! Coś mi się wydaje, że dzisiaj przygotuję je na obiad!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogromnie się cieszę że smakują :D Dziękuje za miły komentarz i życzę smacznego ! ^_^

      Usuń
  8. Jaką inną mąkę można użyć zamiast pszennej i jakie proporcje?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie robiłam takich naleśników z inną mąka i nie mogę zagwarantować, że się udadzą i nie będą się rozlatywać.

      Usuń

Dziękuję, że zajrzałeś na mojego bloga. Będzie mi miło jeśli pozostawisz po sobie komentarz.

ad sen

streetcom

Przepisy kulinarne

FlyB - Kulinaria

Odszukaj.com - przepisy kulinarne

Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

rondel

Baza przepisów kulinarnych

Lista Blogów Kulinarnych