Krajanki

by - 1/08/2019 12:02:00 AM

Podawałam już kiedyś przepis na krajanki lecz, był o z samiuśkiego początku blogowania i nie był zbyt dokładny, a zdjęcia nie zachęcały do jego wypróbowania. Teraz jest udoskonalony i naprawdę zachęcam Was do jego wypróbowania, kto jeszcze nie zna niech z raz usmaży sobie takich krajanek, a nie pożałuje ;)





















Składniki na 2 osoby :


  • 7-8 średnich ziemniaków
  • 2 liście laurowe
  • 1/2 dużej główki cebuli
  • pieprz - dajemy tak do smaku
  • pół łyżeczki soli - musimy uważać żeby nie przesolić, lepiej dać mniej niż za dużo ;)
  • olej do smażenia





1. Ziemniaki obieramy i kroimy na plasterki, dość cienkie ( takie około 2-3 mm)


2. Rozgrzewamy patelnie z olejem (oleju wlewamy tylko tyle aby lekko zakrywał dno naszej patelni). Na rozgrzany tłuszcz, wykładamy nasze plasterki ziemniaków, pomiędzy ziemniaczki, dajemy przekrojona na pół cebulę oraz liście laurowe, możemy także wkroić nasza ulubiona kiełbaskę, ja tym razem nie dałam.



Całość podsmażamy delikatnie, a następnie przykrywamy przykrywką i smażymy pod przykryciem. Pamiętając o tym, a by co chwile je przemieszać ( jeśli chcemy bardziej przypieczone to podkręcamy gaz  i przez chwilę tak trzymamy, pilnując aby się nie spaliły)
Całe pieczenie zajmuje mi zazwyczaj około 30-40 min. Wszystko zależy od ziemniaka.
3. Podajemy z kubkiem mleka lub z mlekiem zsiadłym lub same :) Smacznego !

Podobne Posty

15 comments

  1. myślę, że fajnie urozmaicić to danie dodając jakichś ciekawych przypraw, ziół :) na pewno będzie jeszcze smaczniejsze

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie , że można coś pododawać, pozmieniać :) Nawet kiełbaska będzie fajnym urozmaiceniem.

      Usuń
  2. Uwielbiam takie ziemniaki. Nauczył mnie je robić dawno temu mój teściu :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są przepyszne, takie proste przepisy warto przekazywać dalej :-)

      Usuń
  3. Ekstra, proste dania ,ale jakie smaczne

    OdpowiedzUsuń
  4. To coś dla mnie :) najlepiej mocno przysmażone i chrupiące; )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O też czasem specjalnie je przypiekam aby uzyskać takie czipsiki ;)

      Usuń
  5. mniam, mniam;)
    ja robię z gotowanych ziemniaków, które zostaną czasem z obiadu, ale bardzo chętnie wypróbuje ten przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja robię dokładnie tak samo, jak Renata :) W sumie mama mnie tego nauczyła.

      Usuń
  6. My uwielbiamy ziemniaki więc przepis nam się podoba :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zajrzałeś na mojego bloga. Będzie mi miło jeśli pozostawisz po sobie komentarz.

ad sen

streetcom

Przepisy kulinarne

FlyB - Kulinaria

Odszukaj.com - przepisy kulinarne

Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

rondel

Baza przepisów kulinarnych

Lista Blogów Kulinarnych