piątek, 13 października 2017

Słodkie, Przytulone Bułeczki Na Serwatce

Takie bułeczki lubię zabierać w drogę. Pakuje do woreczka, zabieram picie (wodę lub sok) i już mam gotowe drugie śniadanie, swoje, domowe ;)












Składniki na około 12 bułeczek:

Zaczyn:

  • 15 g drożdży
  • 3/4 szkl serwatki
  • 1 łyżka cukru
Ciasto:
  • 2 i 1/2 czubate szkl mąki pszennej
  • 1/3 szkl cukru
  • 1 całe jajko
  • 25 g roztopionego i ostudzonego masła
  • parę kropel esencji waniliowej
Nadzienie:
  • marmolada różana
  • gęste powidła
  • konfitura truskawkowa
1. Najpierw tworzymy zaczyn i odstawiamy go do podrośnięcia (wkruszamy drożdże do serwatki dodajemy cukier, mieszamy i odstawiamy).
2. Do miski dajemy mąkę, jajko, cukier oraz parę kropel esencji waniliowej. Kiedy zaczyn wyrośnie dodajemy go do mąki i zaczynamy wyrabiać ciasto, podczas wyrabiania dolewamy masło (dolewamy tak aby ciasto było mięciutkie ale niezbyt klejące). ciasto jest wtedy gotowe kiedy odchodzi od miski i ręki ( u mnie wyrabianiem zajął się robot,  a zajęło mu to około 5-7 minut). Gotowe ciasto odstawiamy do podwojenia objętości na około 1 godzinę.
3. Kiedy ciasto wyrośnie, odgazowujemy je na blacie, dzielimy na 12 kawałków. Każdy kawałek rozpłaszczamy na dłoni i dajemy po łyżeczce marmolady/powideł lub konfitury ( u mnie każda bułeczka miała inne nadzienie) , zalepiamy tak aby końce znalazły się pod spodem bułki.
4. Gotowe bułeczki układamy jedna obok drugiej w blaszce wyłożonej papierem do pieczenia do lekkiego podrośnięcia na około 20 minut.
Bułeczki pieczemy w 190 stop. przez około 20-25 minut.





32 komentarze:

  1. Bardzo lubię takie bułeczki. Pyszne są :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Potwierdzam, aż trudno się powstrzymać przed zjedzeniem kolejnej :)

      Usuń
  2. Uwielbiamy takie odrywane bułeczki i to z niespodzianką w środku ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się :D Środek no prawie zawsze musi być nadziany ;)

      Usuń
  3. Piękne i pulchne bułeczki. Zjadła bym taką 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Co mroźna dodać zamiast serwatki.Nie mam jej w tej chwili a zachciało mi się TYCH cudnych bułeczek

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. Super ! Mają fajne i bardzo smaczne drugie śniadanie :)

      Usuń
  6. wspaniałe :) i do tego jakie puchate, idealnie wyrosły :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pięknie wyrosły :) uwielbiam maślane bułeczki, posypuję je jeszcze kruszonką ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje :) Tym razem zrezygnowałam z kruszonki, ale tez ją uwielbiam na takich bułeczkach :)

      Usuń
  8. Ja też takie bułeczeki uwielbiam, ostatnio co raz rzadziej jadam, ale wciąż goszczą u mnie na stole :D

    OdpowiedzUsuń
  9. a kostka czekolady do środka to dobra opcja?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Próbowałam już wkładać kostki czekolady do rożnych nadzień i niestety nie było to zbyt dobre rozwiązanie.

      Usuń
  10. Ojoj Iwonko ale pyszne bułeczki zrobiłaś :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jakie puchate, pchnie aż u mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. A jaki typ serwatki słodki czy kwaśny? Robię sery kozie i mam do dyspozycji oba rodzaje serwetki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam serwatkę z krowiego mleka z produkcji twarogu i była raczej kwaśna więc dodanie jednej albo drugie nie będzie miało raczej dużego znaczenia.

      Usuń
  13. Nie pomyślałbym, że serwatkę można wykorzystać do przygotowania tak pysznie wyglądających bułeczek - muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ..a jednak można i polecam bo są super puszyste i smaczne :)

      Usuń

Dziękuję, że zajrzałeś na mojego bloga. Będzie mi miło jeśli pozostawisz po sobie komentarz.