wtorek, 10 stycznia 2017

Leniwe Na Słono

Czy leniwe muszą być na słodko..., no nie,  mogą tez być na słono i wspaniale smakować :)







Składniki na 2 porcje:

około 0,5 kg ostudzonych ugotowanych ziemniaków (najlepiej wczorajszych)
100-150 gr sera twarogowego
1/2 cebulki zeszkloej
1 całe jajko
około 1 szkl mąki pszennej
1-2 łyżki mąki ziemniaczanej
szczypta soli
skwarki ze słoninki bądź boczku do okraszenia



1. Cebulkę szklimy.
2. Ziemniaki przeciskamy przez praskę (najlepiej aby było to tkz wczorajsze ziemniaki )
i przekładamy do miski, dodajemy twaróg, szczyptę soli i mieszamy całość do połączenia się.
Ugniatamy w misce aby powstała taka kopułka.

3. Dzielimy ciasto na pół i uzupełniamy pusta połowę mąką pszenną, ziemniaczaną oraz dodajemy jajko tak aby całość zrównała się z druga częścią ziemniaków.

Następnie zagniatamy całość. Dzielimy na kawałki, Kawałki na rulony i kroimy kluseczki. Mogą kształtem przypominać kopytka tak jak moje ;)


Następnie gotujemy nasze leniwe w osolonej wodzie od wypłynięcia przez 3-5 min.
Podajemy ze skwareczkami bądź cebulką. Smacznego !!!



12 komentarzy:

  1. Ja właśnie uwielbiam leniwe na słono:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam taką kuchnię. Wolę takie leniwe niż sushi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas sushi tez by nie przeszło :p :)

      Usuń
  3. Pyszne kopytka.Niedawno robiłam na słono to moi kręcili nosem. Nie wiedzą co dobre :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pewnie, że mogą być na słono ale co zrobić gdy ma się słabość do słodkiego xD

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zajrzałeś na mojego bloga. Będzie mi miło jeśli pozostawisz po sobie komentarz.