wtorek, 13 grudnia 2016

Rolada Serowa Z Pieczarkami - Krok Po Kroku

Zapewniam was, że ta rolada będzie często gościła w waszym domu bo jest przepyszna !

















Składniki na blaszkę od piekarnika:




  • 1/2 kg filetów drobiowych
  • przyprawa do kurczaka ( użyłam Prymat )
  • olej do wysmarowania papieru do piecz.


Nadzienie pieczarkowe

  • około 300-400 g pieczarek
  • 1 jajko
  • 1/2 średniej cebuli
  • 1 łyżka bułki tartej np domowej roboty
  • sól, pieprz, czosnek granulowany do smaku



1. Pieczarki ścieramy na tarce i przesmażamy, w połowie smażenia dodajemy cebulkę i smażymy do jej zeszklenia, przyprawiamy także solą, pieprzem i czosnkiem granulowanym (możemy użyć świeżego czosnku, podczas smażenia dodać go razem z cebulką )
Całość odstawiamy do przestygnięcia, a następnie dodajemy bułkę tarta i jajko, mieszamy i odstawiamy.

2. Filety rozcinamy w połowie i rozbijamy cienko, przyprawiamy i na czas przygotowania ciasta serowego chowamy je do lodówki.
3. Ser ścieramy na średnich oczkach, dodajemy rozkłócone jajka oraz majonez - mieszamy wszystko.


4. Dużą blachę od piekarnika wykładamy papierem do pieczenia i smarujemy ją olejem.
Wykładamy równomiernie ciasto serowe.


Pieczemy je w około 170-180 stopniach przez 25-30 min do ze złocenia.
5. Od razu po wyjęciu z pieca, delikatnie odrywamy papier od ciasta serowego.

Teraz wykładamy na niego ściśle filety, tak na 3/4 długości oraz rozkładamy farsz pieczarkowy.


Następnie zaczynamy z wyczuciem zawijać całość w roladę.

Następnie zawiniętą roladę, zawijamy w papier do pieczenia i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stop na 30-40 min.
Papier do pieczenia odrywamy kiedy nasza rolada ostygnie całkowicie.




Źródło inspiracji Tutaj

17 komentarzy:

  1. Bardzo podoba mi sie ten przepis mysle ,ze zrobie na swieta.Interesuje mnie tylko wymiar blachy?

    OdpowiedzUsuń
  2. Była to blaszka od piekarnika, taka co jest do niej dołączona. 40 x 35 cm

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja podaję ją gorącą jako danie główne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak podana też jest bardzo pyszna :)

      Usuń
  4. Dość często robię rolady bo moje dzieci je uwielbiają, zwykle jednak są to rolady z mięsa mielonego. Ten przepis jest rewelacyjny, a jeśli rolada smakuje tak jak wygląda to już jestem jego fanką :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...i tak dokładnie smakuje R e w e l a c y j n i e ;)

      Usuń
  5. Świetna rolada, fantastyczny i smaczny efekt końcowy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglada pysznie, musi byc bardzo smaczna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Martuniu jest bardzo, ale to bardzo bardzo smaczna :D

      Usuń
  7. Bardzo fajny pomysł, roladka wygląda pysznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo podoba mi się ten przepis! Chętnie skorzystam ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zajrzałeś na mojego bloga. Będzie mi miło jeśli pozostawisz po sobie komentarz.