Zapiekanka Ziemniaczano - Brokułowa

by - 8/17/2016 07:20:00 AM

Taka zapiekanka jest bardzo smaczna, syta, a w dodatku tania ( czasami wystarczy nam opróżnienie lodówki z resztek wędlin ). Teraz brokułowe drzewka są bardzo tanie wiec jeść je możemy do woli pod rożną postacią.














Na 3-4 osoby:


  • 6 średnich ziemniaczków
  • 1 brokuł (nie za duże drzewko)
  • 3-4 kabanoski/kiełbaski chude wędzone
  • 6 plasterków boczku lub kawałek boczku
  • 1/2 główki cebuli


Sos:

  • 2 duże jajka
  • 3-4 łyżki jogurtu naturalnego lub śmietany 18 %
  • kawałek sera żółtego
  • papryka słodka, sól, pieprz, warzywka bez soli np. z BioAveny
  • kawałeczek masła do wysmarowania formy

1. Ziemniaki myjemy i gotujemy w mundurka na pół miękko, około 15 min.
2. Brokuł gotujemy tak tylko przez 5-10 min.
3. Ziemniaczki po ugotowaniu lekko studzimy, obieramy i kroimy na plasterki.
4. Boczek wraz z kiełbaska przesmażamy, cebulkę kroimy w kostkę i szklimy.
5. Formę do zapiekania smarujemy masłem.
6. Wykładamy najpierw porcje ziemniaków, polewamy/posypujemy cebulka wraz z boczkiem i kiełbaską, na to dajemy różyczki brokuła i znów plasterki ziemniaków, kiełbaska wraz z cebulką, brokuł. Na sam koniec  mieszamy jajka wraz z przyprawami oraz jogurtem i polewamy tym naszą przyszłą zapiekankę. Pieczemy w 190 stopniach przez około 30-40 min ( wszystko zależy od twardości ziemniaków )

10 minut przed końcem pieczenia posypujemy po wierzchu startym serem, możemy także starty ser wymieszać z sosem.






Podobne Posty

12 comments

  1. W życiu nie jadłam czegoś takiego, a muszę przyznać, że połączenie jest kuszące, intrygujące i wydaje się smaczne! :)
    >FOXYDIET<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest bardzo smaczne, zapraszam do wypróbowania przepisiku ;) :)

      Usuń
  2. Dlaczego na brokuły mamy fazę właśnie gdy są najdroższe?! :P
    Teraz królują u nas cukinie i na brokuły w brzuszku nie ma miejsca xD Ale zapiekanka wygląda świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hyhy... u nas teraz właśnie czas na brokułki :)

      Usuń
  3. To są moje ukochane smaki :-) brokuły są u mnie na tapecie przez cały rok :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. To są moje ukochane smaki :-) brokuły są u mnie na tapecie przez cały rok :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brokułki tak...są pycha cały rok, ale najlepiej smakują mi teraz latem :)

      Usuń
  5. Świetny przepis, w sam raz dla studentów. ;) Ziemniaki i brokuły to zawsze dobre połączenie. Pozdrawiamy. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zajrzałeś na mojego bloga. Będzie mi miło jeśli pozostawisz po sobie komentarz.

ad sen

streetcom

Przepisy kulinarne

FlyB - Kulinaria

Odszukaj.com - przepisy kulinarne

Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

rondel

Baza przepisów kulinarnych

Lista Blogów Kulinarnych