Rogaliki Krucho Drożdżowe Z Pastą Orzechową

by - 10/18/2024 12:00:00 AM

Ostatnio mamy czas chorobowy, raz ja jestem chora, raz mąż, a to on ode mnie się zarazi a to znów ja od niego i teraz właśnie siedzimy razem w domu, wygrzewamy się i kurujemy, a apetytu brak także mało przepisów powstaje. Ten musiał powstać bo trzeba było zużyć pasty orzechowe i nie powiem zajadaliśmy się tymi rogalikami były pyszne, a że nie muszą wyrastać to szybciutko je wykonacie w domu z dowolnym nadzieniem ;)





Składniki na około pół blaszki od piekarnika

Ciasto:

  • 150 g mąki
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 50 g zimnego masła
  • 12 g drożdży
  • 1 łyżka kwaśnej śmietany
  • 1 jajko kl M ( odłóżmy odrobinę do posmarowania rogalików )
  • kilka kropel esencji waniliowej

Nadzienie :
  • około 100 g pasty orzechowej


1. Mąkę, cukier puder i masło siekam "dziobie" łyżką w misce aby stworzyła się kruszonka.
2. Drożdże rozcieram ze śmietaną i dodaje do maki z masłem ( które są już kruszonką ;). Dodaje jajko oraz zapach waniliowy. Zagniatam ciasto.
3. Jeśli wasza pasta jest twarda zbita bo na przykład ktoś nieświadomy (mąż) wylał olej z wierzchu pasty i pasta stała się twarda to możemy dodać miodu lub/oraz łyżeczkę kwaśnej śmietany, pasta oczywiście zmieni smak ale będziemy mogli ją zużyć.
4. Ciasto wałkujemy na okrą i wycinamy za pomocą dużego talerza równe koło, następnie wycinamy trójkąty, nakładamy łyżeczkę pasty i zawijamy rogalik.
 
 


Postępujemy tak do wykończenia ciasta.
Rogaliki układam na blaszce do pieczenia wyłożonej papierem.

Przed włożeniem do piekarnika rogaliki smaruje pozostałym jajkiem.

5. Pieczemy w 180 stopniach przez 20 minut do uzyskania złotego koloru.
 
 

 

Podobne Posty

0 comments

Dziękuję, że zajrzałeś na mojego bloga. Będzie mi miło jeśli pozostawisz po sobie komentarz.

ad sen

streetcom

Przepisy kulinarne

FlyB - Kulinaria

Odszukaj.com - przepisy kulinarne

Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

rondel

Baza przepisów kulinarnych

Lista Blogów Kulinarnych