Puree z Dyni

by - 9/17/2024 12:05:00 AM

Jest to prosty sposób, ale przyznam że sama kilka lat wcześniej szukałam takiego prostego przepisu jak uzyskać takie fajne puree które potem posłuży mi do rożnych potraw, deserów czy ciast. Dlatego mam nadzieję że komuś się przyda ten przepis na puree z dyni, zwłaszcza osoba zaczynającym gotowanie....a zdradzę Wam że to puree przyda się Wam do kolejnego mojego przepisu tym razem słodkiego ;)
 





Składniki:
 
  • 1 nieduża dynia Hokkaido
  • odrobina oliwy bądź oleju
  • papier do pieczenia
  • blacha od piekarnika
 
1. Dynie dokładnie myjemy, wycieramy i odcinamy ogonek.
2. Następnie kroimy na pół, wydrążamy cały środek (dyni Hokkaido nie musimy obierać!)
3. Teraz kroimy na kawałki takie jak na zdjęciu i układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.


4. Teraz delikatnie spryskujemy kawałki dyni oliwą lub olejem.
 
Pieczemy w 180 stop. grzanie góra dół bez termoobiegu przez 25-30 minut.


5. Upieczone kawałki dyni po lekkim przestudzeniu przekładamy do miski lub kielicha blendera i blendujemy na gładko.
Takie puree oczywiście ostudzone możemy podzielić do woreczków i zamrozić lub schować do lodówki i przechowywać do kilku dni. Smacznego !

Podobne Posty

8 comments

  1. Też robię puree z dyni pieczonej. Kiedyś robiłam z gotowanej ale trochę za wodniste było. Gorące uściski 😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje Ci, ja już co roku robię i zawsze na zapas mrożę :*

      Usuń
  2. Ja też robię takie pieczone puree z dyni, idealne do ciast, sosów i innych potraw :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, takie puree daje nam potem duże pole do popisu w kuchni ;)

      Usuń
  3. Super. Też robię puree z dyni i wykorzystuję do różnych jesiennych dań. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super inspiracja. Dziękuję bardzo za dobry pomysł :) Dynia to super warzywo, można zrobić z niej wiele wspaniałych jesiennych dań!

    OdpowiedzUsuń
  5. Zawsze myślałam, że zrobienie puree z dyni to więcej roboty, a tu proszę, takie proste. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zajrzałeś na mojego bloga. Będzie mi miło jeśli pozostawisz po sobie komentarz.

ad sen

streetcom

Przepisy kulinarne

FlyB - Kulinaria

Odszukaj.com - przepisy kulinarne

Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

rondel

Baza przepisów kulinarnych

Lista Blogów Kulinarnych