Ciastka Maślane, Kruche Z Ziarnami

by - 11/04/2022 12:17:00 AM

Szybkie do przygotowania, kruchutkie i z mnóstwem ziaren które po pieczeniu przyjemnie chrupią ;)





Składniki na 1 blaszkę ciastek:

  • 100 g masła
  • 50 g cukru pudru
  • aromat waniliowy
  • 110 g mąki pszennej
  • 20 g mąki ziemniaczanej
  • około 60 g mieszanki ziaren (dynia, słonecznik, sezam, len)
  • 2-3 łyżki mleka do posmarowania ciastek


Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej !



1. Masło ucieramy z cukrem pudrem na puszysta masę. Następnie dodajemy esencję waniliową, obie mąki i miksujemy do powstania gładkiej masy. Na sam koniec dodajemy ziarna i mieszamy.
2. Ciasteczka wykładamy na blaszkę wyłożona papierem do pieczenia.
Możemy rwać kuleczki i je spłaszczać.
3. Każde ciastko smarujemy mlekiem i na sam środek każdego ciasteczka wciskamy dynię oraz obsypujemy je jeszcze ziarnami.


4. Piekarnik rozgrzewamy do 220 stop, następnie po włożeniu ciastek do piekarnika obniżamy temp do 200 stop. i pieczemy przez około 10-15 min do ze złocenia.




Podobne Posty

18 comments

  1. Bardzo apetyczne ciasteczka :) ciekawi mnie dodatek mąki ziemniaczanej, nigdy nie robiłam ciasteczek w ten sposób :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje, a zawsze dodaje do maślanych ciastek mąkę ziemniaczaną, są wtedy bardziej kruche :)

      Usuń
  2. Ciasteczka wołają , aby je zjeść )

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapowiada się bardzo apetycznie. Jeszcze nie robiłam ciastek z ziarnami, co aż dziwne bo bardzo lubię ziarenka, dziękuję za inspirację Iwonko, na pewno je kiedyś zrobię, teraz obmyślam świąteczne ciasteczka ;) i mnie ten dodatek mąki ziemniaczanej zaskoczył, również muszę wykorzystać ten patent.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo i reszty miłego weekendu Ci życzę :)

      Usuń
  4. jestem wielką fanką takich ciastek!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, poczęstowała bym Cię z miłą chęcią ^_^

      Usuń
  5. Dawno nie piekłam takich ciasteczek!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam upiec i przypomnieć sobie ich pyszny maślany smak ;)

      Usuń

Dziękuję, że zajrzałeś na mojego bloga. Będzie mi miło jeśli pozostawisz po sobie komentarz.

ad sen

streetcom

Przepisy kulinarne

FlyB - Kulinaria

Odszukaj.com - przepisy kulinarne

Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

rondel

Baza przepisów kulinarnych

Lista Blogów Kulinarnych