Tarta Sernikowa, Marmurkowa Z Galaretką

by - 3/11/2022 12:05:00 AM

Dawno nie piekłam ciasta i dawno też nie piekłam sernika więc postawiłam na jakiś prosty przepis, ale żeby nie było tak zwyczajnie to dodałam na wierzch galaretkę którą wyłożyłam już tężejąca aby nie była równa tylko trochę grudkowata i równocześnie też odświeżyła cały sernik swoim smakiem :)






Składniki na blaszkę 22 lub 24 cm


spód:
  • 220 g ciastek zmielonych
  • 100 g masła
masa serowa:
  • 350 g twarogu
  • 2 jajka
  • 125 g cukru
  • 1 i 1/2 łyżki skrobi
  • 100 ml śmietanki 30 %
  • 1 łyżka kakao
na wierzch:
  • 1/2 opakowania galaretki np. agrestowej
  • 3 łyżki jogurtu naturalnego

1. Ciastka kruszymy i zalewamy roztopionym masłem. Całość mieszamy, aż utworzy się konsystencja "mokrego piasku". Tak przygotowanymi ciastkami wylepiamy tortownicę (polecam tortownicę gdyż tłuszcz ze spodu ciasteczkowego może kapać! i z dziurkowanej formy do tarty może łatwiej wylecieć na zewnątrz) wyłożonej papierem do pieczenia, najlepiej z wyjmowanym dnem., wyłożyć papierem, zapiąć obręcz wypuszczając papier na zewnątrz. Na dno wyłożyć ciasteczka i uklepać. Wstawić do lodówki.
Gotowy spód wkładamy do lodówki na czas przygotowania masy.

2. Składniki oprócz kakao umieszczamy w misie i miksujemy krótko do połączenia się składników (ważne aby było to krótko gdyż, dłuższe miksowanie napowietrzy masę serową która następnie podczas pieczenia bardzo wysoko wyrośnie, a następnie opadnie ) Większą część masy wylewamy na spód, do reszty masy serowej dodajemy kakao i mieszamy, następnie wykładamy porcjami w odstępach na ser, a na koniec możemy przemieszać wszystko patyczkiem robiąc esy floresy.
Tak przygotowane ciasto pieczemy w 180 stop. przez około 50 minut. 

4. Galaretkę rozpuszczamy w połowie wody, kiedy zacznie tężeć dodajemy jogurt, miksujemy i wykładamy na wystudzony sernik. Smacznego !

Podobne Posty

17 comments

  1. Pysznie wygląda, aż chce się zjeść zdjęcie :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Dawno nie robiłam tarty. Powyższa propozycja wygląda przepysznie. :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Ekstra! Koniecznie spróbuję

    OdpowiedzUsuń
  4. Co prawda nie jestem fanką serników, ale ten prezentuje się smakowicie i koniecznie muszę wypróbować Twój przepis. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Smakowite ciacho i ten wierzch bardzo mi się podoba. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje, a wierzch to taki artystyczny nie ład aby nie było wszystko równiutkie ;)

      Usuń
  6. Bardzo ładnie się prezentuje w przekroju!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zajrzałeś na mojego bloga. Będzie mi miło jeśli pozostawisz po sobie komentarz.

ad sen

streetcom

Przepisy kulinarne

FlyB - Kulinaria

Odszukaj.com - przepisy kulinarne

Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

rondel

Baza przepisów kulinarnych

Lista Blogów Kulinarnych