Kruche Ciasteczka Dyniowe

by - 9/22/2021 12:00:00 AM

Za oknem już jesień to pora na typowo jesienne ciasteczka w kształcie dyni i o smaku dyni z nutka pomarańczy ;)






Składniki na około 20 sztuk:
  • 80 g masła
  • 60 g drobnego cukru
  • 150 g mąki pszennej tortowej
  • 50 g puree z np. upieczonej dyni
  • trochę startej skórki z wyparzonej pomarańczy ewentualnie kilka kropel esencji pomarańczowej

1. Masło ucieramy z cukrem na puch.
2. Następnie dodajemy puree z dyni, skórkę z pomarańczy i na koniec mąkę, miksujemy a resztę zagniatamy ręcznie i chowamy do lodówki na 30 minut.
Po tym czasie wałkujemy na grubość 3-4 mm i wycinamy ciasteczka.
Pieczemy w 180-190 stop. przez 12-15 minut

Wystudzone ciasteczka lukrujemy lub oblewamy czekoladą. Smacznego !

Podobne Posty

9 comments

  1. Wspaniałe ciasteczka kochana. Pozdrawiam cieplutko i życzę miłego dnia :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ładnie wykonane, jeszcze nie jadłem podobnych
    Życzę smacznego i pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobrze się domyślam, że nie ma konieczności ręcznego zagniatania ciasta? Ja każde ciasto czy to drożdżowe, czy kruche, czy ucierane, półkruche wyrabiam robotem kuchennym. A pomysł na "przemycenie" podobno bardzo zdrowej dyni - genialny. Wypróbuję na pewno, bo u nas standardowe ciasto z dyni ani zupa nie wchodzą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, nie ma, ja najpierw używam miksera ręcznego, a na sam koniec już tylko dogniatam ręcznie :)

      Usuń
  4. Kruche ciastko9/23/2021 07:53:00 PM

    Dzięki za potwierdzenie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglądają super, moim pociechom by się spodobały. Szczytem moich możliwości są pierniczki świąteczne - oczywiście korzystam z foremek, bo jakoś nie wyobrażam sobie ręcznego wycinania wzorów. Córka uwielbia pomagać mi w kuchni, chociaż syn też od tego nie stroni. Gorzej, jak dzieci zaczynają się kłócić w trakcie z nadmiaru wrażeń :) Brak czasu sprawia, że wspólnie pieczemy raz na kilka miesięcy, jednak chciałabym to zmienić. Wiem, że później spędzanie czasu z rodzicami może stać się dla nich przykrym obowiązkiem (oby nie).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje i ja tez korzystałam z foremki w kształcie dyni, aż takich zdolności nie mam żeby ręcznie dynie wycinać ;) :D Co do wspólnego pieczenia chociaż ten raz na jakiś czas na pewno sprawi że dzieci kiedy dorosną będą wspominać jak to wspólnie z mamą piekły ciasteczka wygłupiając się przy tym ;) ^_^ Sama mam takie wspomnienia i często do nich wracam :* Pozdrawiam ^_^

      Usuń

Dziękuję, że zajrzałeś na mojego bloga. Będzie mi miło jeśli pozostawisz po sobie komentarz.

ad sen

streetcom

Przepisy kulinarne

FlyB - Kulinaria

Odszukaj.com - przepisy kulinarne

Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

rondel

Baza przepisów kulinarnych

Lista Blogów Kulinarnych