Ciasto Dyniowe Łyżką Mieszane

by - 9/24/2021 12:00:00 AM

 Najprostsze ciasto dyniowe które w kilka chwil przygotujemy (o ile mamy już puree z dyni gotowe ;) i które jest wilgotne i aromatyczne. Polecam ;)









Składniki na tortownicę 18 cm:
  • 150 g maki pszennej (dałam pół na pół z orkiszową)
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody
  • 3/4 szkl puree z dyni
  • 1 łyżka kwaśnej śmietany np. 18%
  • 2 jajka kl M
  • 80 ml oleju
  • 1/2 szkl cukru trzcinowego lub zwykłego
  • 1 łyżeczka przyprawy do piernika
  • 1/2 łyżeczki mielonego imbiru

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej !

1. Do jednej miski dajemy suche składniki, a do drugiej mokre (mokre mieszamy) następnie te mokre wlewamy do suchych i mieszamy dokładnie.
2. Ciasto przelewamy do tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia.

Pieczemy w 180 stop przez 35-40 minut do tak zwanego suchego patyczka (patyczek wbity w ciasto musi być suchy!)

Wystudzone ciasto oblewamy lukrem np. cytrynowym lub czekoladą lub pół na pół jak ja to zrobiłam ;) 

Podobne Posty

22 comments

  1. Nie tylko pyszne, ładne, ale też zdrowe. trochę za mało jemy dyń a to doskonałe warzywo i na ciasto
    Smacznego ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pychota... Mam takie puree zamrożone, więc tylko czeka na takie cista. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, ja też używałam mrożonego puree ;) :)

      Usuń
  3. Fantastycznie się prezentuje i na pewno jest pyszne

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciasto wygląda baaardzo apetycznie. Na pewno skorzystam, jednak polecam dodać zdrowy olej (naturalny i smaczny). Wtedy ciacho będzie jeszcze smaczniejsze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli mamy taki olej to jak najbardziej, ja dysponowałam tylko zwykłym :)

      Usuń
  5. Pysznie wygląda ❤ uwielbiam ciasta dyniowe, są puszyste wilgotne no i ten żółciutki kolor ❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje Ci ślicznie, a tak ciasto bardzo wilgotne :-)

      Usuń
  6. Właśnie upieklam i czekamy aż ostygnie �� pachnie obłędnie ����

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieje że smakowało :) Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Smakowało i to jak!! nie zdążyłam polukrować :) dzięki za pyszny przepis!! Pozdrawiam :)

      Usuń
    3. Super, bardzo się cieszę i pozdrawiam cieplutko :D ^_^

      Usuń
  7. Uwielbiam takie ciasta :) Mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Polecam dodać olej słonecznikowy tłoczony na zimno, dodaje fajnego orzechowego posmaku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry pomysł, dziękuje za radę :) Pozdrawiam :)

      Usuń

Dziękuję, że zajrzałeś na mojego bloga. Będzie mi miło jeśli pozostawisz po sobie komentarz.

ad sen

streetcom

Przepisy kulinarne

FlyB - Kulinaria

Odszukaj.com - przepisy kulinarne

Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

rondel

Baza przepisów kulinarnych

Lista Blogów Kulinarnych