Najsmaczniejsza, Domowa Chałwa Słonecznikowa

by - 3/06/2020 12:01:00 AM

Robiłam już chałwę sezamową <--klik, ale ta to jest mistrzostwo, jest tak smaczna, że można ją jeść bez opamiętania i nie wychwalam tu jej przesadnie, ale piszę Wam szczerze, potwierdzi to też mój mąż który skomponował i przyrządził tą chałwę - jej smak jest do złudzenia podobny do sezamowej, ale dla mnie o wiele smaczniejszy. Spróbujcie zrobić sobie taka domową chałwę, a już na pewno nie kupicie tej ze sklepu z litania niezdrowych składników i przesadnie przesłodzonej.













Składniki na 1 pudełeczko chałwy wielkości 10 x 7 cm

  • 1 szklanka słonecznika
  • 3 łyżki masła orzechowego (bez dodatków)
  • 1-2 łyżeczki kakao
  • 3-5 łyżeczek miodu (według smaku)
  • aromat waniliowy lub odrobina naturalnej wanilii  (kilka kropel)

1. Słonecznik podprażamy na suchej patelni na złoto aż zacznie charakterystycznie pachnieć :)
Uważajmy aby go nie przypalić bo chałwa będzie gorzka !
2. Podprażony słonecznik studzimy, następnie przestudzony przekładamy do malaksera / blendera i blendujemy. Kiedy słonecznik będzie już rozdrobniony dodajemy pozostałe składniki i blendujemy dalej, sprawdzamy smak i ewentualnie dodajemy jeszcze miodu czy masła tak aby nam smakowało.
3. Pojemnik wykładamy folią spożywczą, następnie przekładamy masę i ubijamy/ugniatamy ją.

(zdjęcie pojemniczka z ujedzoną już chałwą ;)


Zawijamy w pozostał folię i wkładamy do lodówki na kilka godzin, a najlepiej na noc.
Po tym czasie chałwa jest gotowa do spożycia. Smacznego !!



Podobne Posty

16 comments

  1. oooo! w życiu bym nie pomyślała, by zrobić domową chałwę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To polecam ją jak najszybciej zrobić i przekonać się jaka jest smaczna :D

      Usuń
  2. Taka chałwa domowa musi być pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam smak chałwy :-) ta domowa jest najlepsza :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. ale super, akurat mam wszystkie produkty to zaraz zrobię:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Sama jeszcze nie robiłam, choć uwielbiam smak :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest prosta w przygotowaniu, koniecznie proszę zrobić :)

      Usuń
  6. uwielbiam robić chałwę ze słonecznika i z sezamu:-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeszcze nigdy nie jadłem chałwy, ale Twój przepis mnie namówił. Zobaczymy czy mi zasmakuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam i mam wielka nadzieje posmakuje Ci ta chałwa :)

      Usuń
  8. Koniecznie sama wypróbuję ten przepis.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zajrzałeś na mojego bloga. Będzie mi miło jeśli pozostawisz po sobie komentarz.

ad sen

streetcom

Przepisy kulinarne

FlyB - Kulinaria

Odszukaj.com - przepisy kulinarne

Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

rondel

Baza przepisów kulinarnych

Lista Blogów Kulinarnych