Mielone Z Brukselką

by - 10/30/2018 12:02:00 AM

Tym razem moje ulubione mielone nadziałam brukselką.
Wyszły bardzo smaczne, a w dodatku w tym dniu nie miałam ochoty na zbyt dużą ilość mięsa więc brukselka idealnie zastąpiła mięsny środek kotleta na warzywny ;)



















Składniki na około 10-12 kotletów

  • 500 g mięsa mielonego np. z łopatki
  • 1/2  cebulki startej na tarce na najmniejszych oczkach
  • 1 całe jajko
  • 1 mała bułka kajzerka namoczona i odciśnięta z nadmiaru płynu (namoczyć możemy w mleku lub wodzie)
  • 1 płaska łyżka majeranku lub natki pietruszki
  • sól, pieprz 
  • bułka tarta do obtoczenia ( ja używam domowej <--Klik )
Do nadzienia:
  • 10-12 małych lub średnich brukselek





1. Brukselkę obgotowujemy przez około 10 minut w osolonej i leciutko posłodzonej wodzie, następnie odcedzamy i studzimy (nie ma być gorąca, ale nie musi być zimna).
2. Mięso mieszamy razem z namoczona bułką, starta cebulką, jajkiem, natka pietruszki oraz solą i pieprzem. Wyrabiamy je dotąd aż nie będzie przywierać do dłoni.
3. Odrywamy po kawałku mięsa i rozpłaszczamy na dłoni, nakładamy po jednej brukselce i zalepiamy w kulkę obtaczając w bułce tartej. Tak postępujemy do wykończę mięska.
Gotowe kotlety obsmażamy na oleju na rumiano z każdej strony. 

Podobne Posty

10 comments

  1. Super wyglądają i super pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Brukselki w mielonym jeszcze nie widziałyśmy, wygląda świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Spróbowałem i jestem zachwycony smakiem. Pysznie kotleciki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ale zdjęcie!!
    zjadałabym z ogromną chęcią:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje i zachęcam do zrobienia, pycha są oczywiście jak się lubi brukselkę ;) :)

      Usuń
  5. Bardzo pomysłowe danie, ożywiłaś klasyczne mielone :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zajrzałeś na mojego bloga. Będzie mi miło jeśli pozostawisz po sobie komentarz.

ad sen

streetcom

Przepisy kulinarne

FlyB - Kulinaria

Odszukaj.com - przepisy kulinarne

Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

rondel

Baza przepisów kulinarnych

Lista Blogów Kulinarnych