poniedziałek, 25 stycznia 2016

Domowy Serek Topiony

Nawet serek topiony możemy zrobić sami w domu :) W smaku przypomina on trochę ser camembert tylko bez pleśni. Zachęcam do wypróbowania tego przepisu :)
















Składniki na jeden kubeczek serka:

  • 250 g sera twarogowego półtłustego (1 kostka)
  • 1/2 łyżeczki sody
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1 łyżeczka masła





1. Twaróg rozdrobnić widelcem na talerzu, następnie oprószyć sodą oraz solą, wymieszać dokładnie, lekko pognieść widelcem i odstawić na 15-20 min. Co jakiś czas przemieszać, ser zgliwieje czyli lekko zacznie topnieć.
2. Rozgrzewamy patelnie ( najlepiej teflonową, żeby ser nam nie przywarł ) pozostawiamy na najmniejszym ogniu i na najmniejszym palniku ( można też użyć do tego celu kąpieli wodnej ),
na rozgrzana patelnie przekładamy nasz rozdrobniony i lekko zgliwiały twaróg, pamiętając o tym aby cały czas energicznie mieszać oraz nagniatać go.

Po chwili dodajemy łyżeczkę masła i dalej energicznie całość mieszamy, tak długo aż ser całkowicie się rozpuści i nie będzie miał grudek ( będzie miał konsystencje gęstego, gładkiego sosu )


gdy to już nastąpi przelewamy szybko zawartość patelki, do przygotowanego wcześniej naczynia ( np. pudełeczko po serku mascarpone lub czymś innym).
3. Aby na wierzchu serka nie utworzył się kożuch, kładziemy kawałek folii spożywczej i delikatnie dociskamy ją tak aby przylegała do serka.

Zamykamy wieczkiem i odstawiamy do ostygnięcia w temp. pokojowej. Kiedy poczujemy że serek już przestygł, chowamy go do lodówki najlepiej na cała noc.

Serek na początku trudno jest rozsmarować


ale po jakiś 5 min już jest w miarę ok :)
Jest to wersja podstawowa bez żadnych dodatków. Natomiast możemy posypać sobie go szczypiorkiem czy oprószyć świeżo zmielonym pieprzem. Smacznego


17 komentarzy:

  1. Wow! Nie wiedziałem, że można zrobić go w domu! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też wcześniej nie wiedziałam, jak się okazuje wiele możemy pyszności zrobić w domu sami tylko o tym nie wiemy :)

      Usuń
  2. Fajna alternatywa dla tych sklepowych, tu przynajmniej wiemy co jest "w środku" ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo fajny prze[pis słyszałam już o nim - chyba czas zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba wypróbować :-) i posmakować :)

      Usuń
  4. Super....nie wiedziałam, że to takie proste :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super....nie wiedziałam, że to takie proste :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzieciństwo!!! Mamuśka często robiła taki serek ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to fajnie mieliście :) Moja chyba nawet przepisu nie znała na taki serek :)

      Usuń
  7. Super przepis ;) nie sądziłam że można go tak łatwo zrobic

    OdpowiedzUsuń
  8. Jaki apetyczny! I nie taki trudny w wykonaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. moja Mama dodawała kminku bardzo dobry

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kminek bardzo lubię więc i on na pewno znajdzie się w tym serku ;)

      Usuń

Dziękuję, że zajrzałeś na mojego bloga. Będzie mi miło jeśli pozostawisz po sobie komentarz.