Drożdżowa Rolada Piernikowa Z Powidłami

by - 12/21/2015 07:58:00 PM

Pomysł na ten piernik zaczerpnęłam z krucho drożdżowych kopert które kiedyś piekłam. Pomyślałam czemu by nie zrobić z tego ciasta piernik, będzie mięciutki a zarazem wilgotny dzięki powidłom, a brak sody i proszku do pieczenia sprawia, że nawet delikatniejsze brzuszki (takie jak mój ;) mogą go zjeść :)














Składniki na jeden piernik:

  • 250 g mąki
  • 25 g drożdży
  • 100 g cukru pudru
  • 100 g masła
  • 2 całe jajka ( możemy ując sobie troszkę jajka do posmarowania wierzchu )
  • 3 łyżki śmietany 18 %
  • 2 łyżki przyprawy do piernika
  • 2-3 łyżeczki kakao
  • garść dowolnych orzechów ( u mnie nerkowce )
  • 3/4 słoika powideł śliwkowych
  • Posypka do dekoracji





1. Mąkę, cukier puder, przyprawę do piernika, kakao siekam z masłem tworząc kruszonkę.  Drożdże rozcieram ze śmietaną i dodaje do mąki z masłem. Dodaje jajka oraz posiekane orzechy i  zagniatam ciasto.


2. Wałkuje na grubość 5 mm na kształt rolady. Smaruje obficie powidłami i zawijam w roladę. Przekładam do blaszki wyłożonej papierem do pieczenia ( radze użyć blaszki o długości 12x25-30 cm ) ponieważ ciasto sporo urośnie  i jeśli będzie miało ciasno to pęknie.

Odstawiamy w ciepłe miejsce na 20 min do podrośnięcia. Pieczemy w 190 stop przez 40-50 min. Najlepiej sprawdzić patyczkiem czy ciasto jest gotowe. Smacznego :)








Podobne Posty

25 comments

  1. Ale wspaniała roladka, musi być pyszna :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. pomysł kosmiczny :) ciekawe jak smakuje :)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie jadłam piernika na drożdżach, pyszne ciacho :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniała rolada. Pięknie wygląda ale pewnie jeszcze lepiej smakuje.

    OdpowiedzUsuń
  5. Coś pysznego.Częstuję się kawałeczkiem:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale pięknie wygląda :D Uwielbiamy pierniki a już najbardziej te z powidłami lub innym owocowym nadzieniem <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje :) Z nadzieniem najlepsze, a już z powidłami to niebo w gębie :-)

      Usuń
  7. A u mnie w te Święta Bożego Narodzenia nie będzie piernika:(
    Spokojnych i zdrowych Świąt !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zawsze muszą być te same ciasta co roku ;) Dziękuje za życzenia :)

      Usuń
  8. A u mnie w te Święta Bożego Narodzenia nie będzie piernika:(
    Spokojnych i zdrowych Świąt !

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajnie prezentują się te powidła w środku! :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wesołych i rodzinnych Świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda przepysznie, poproszę kawałeczek :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wygląda przepysznie, poproszę kawałeczek :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo ciekawy pomysł, wygląda pysznie. Mój tato byłby zadowolony, bo lubi ciasto drożdżowe-w takim nietypowym wydaniu, myślę, że bardzo by mu smakowało ;).

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zajrzałeś na mojego bloga. Będzie mi miło jeśli pozostawisz po sobie komentarz.

ad sen

streetcom

Przepisy kulinarne

FlyB - Kulinaria

Odszukaj.com - przepisy kulinarne

Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

rondel

Baza przepisów kulinarnych

Lista Blogów Kulinarnych