Szybkie ciasteczka owsiane z mnóstwem dobroci

by - 11/13/2015 04:14:00 PM

Potrzebowałam czegoś do pogryzania wieczorową porą, ale nie chciałam jakiś okropnych tłustych chipsów czy innych takich umilaczy czasu przed tv :) Chciałam aby to było słodkie, dobre i chrupało i znalazłam ciasteczka owsiane z mnóstwem dobroci w środku, a co jest ta dobrocią - orzechy nerkowca, orzeszki ziemne, orzechy laskowe, rodzynki, brązowy cukier i najważniejsze płatki owsiane. Ciasteczka te są doskonale zaspokajają nasz głód na słodkie, są zdrowe i nie zapychają w dodatku do ich zrobienia nie potrzebujemy miksera !
 Przepis na te ciasteczka znalazłam  na tym blogu i delikatnie go zmodyfikowałam. Zrobiłam z połowy porcji gdyż bałam się jak poradzi sobie mój piekarnik z takimi ciastkami. Jak się okazało bez problemowo przebiegło pieczenie :) Zapraszam !







Składniki na duża blachę od piekarnika

  • 1 szklanka płatków owsianych ( dałam błyskawiczne )
  • 3/4 szkl. mąki pszennej
  • 1/4 szkl. cukru brązowego
  • 50 g roztopionego masła
  • proszek do pieczenia pominęłam
  • dałam większe pół torebeczki " mieszanki studenckiej" w której były rożnego rodzaju orzechy oraz rodzynki
  • na koniec dolałam jeszcze odrobinę mleka gdyż konsystencja była za gęsta
1. Wszystko możemy wymieszać łyżką, nie trzeba używać miksera ! W rondelku roztapiamy masło i zostawiamy do ostudzenia. W misce mieszamy suche składniki ( orzechy i rodzynki posiekałam )



 2. Do sypkich składników wlewamy masło i mieszamy dokładnie, ja dodałam jeszcze mleka gdyż masa była za sucha. Wykładamy na blaszkę łyżką formując ciasteczka. Pieczmy w 10-15 min w 160 stop piek. elektryczny. W gazowym 15 min w 180 stopniach. Smacznego !!!











Menu dla przyszłej mamy

Podobne Posty

16 comments

  1. Uwielbiam takie rzeczy do podgryzania :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super ciacha :-) podkradam jedno :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super ciacha :-) podkradam jedno :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Też lubię takie dobroci;) pochrupałabym z chęcią:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ależ apetycznie wyglądają, samo zdrowie

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję za udział w akcji :-)
    P.S.
    Zastanawia mnie to większe pół... ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :- ) Większe pół czyli 80-100 gr ( paczka miała 150 gr :-)

      Usuń
  7. Kochamy takie łakocie z cyklu "szybko i smacznie" :) Pysznie się prezentują :D
    Aha i zapraszamy do nas na konkurs :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo lubię takie owsiane ciasteczka. W wolnej chwili na pewno wypróbuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  9. ciastka pycha ale mam pytanie czy ktos posiada przepis na takie pysznosci bez cukru /cukrzyca/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie pomogę, ale kto szuka ten znajdzie ;) Pewnie są gdzieś takie przepisiki :)

      Usuń

Dziękuję, że zajrzałeś na mojego bloga. Będzie mi miło jeśli pozostawisz po sobie komentarz.

ad sen

streetcom

Przepisy kulinarne

FlyB - Kulinaria

Odszukaj.com - przepisy kulinarne

Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

rondel

Baza przepisów kulinarnych

Lista Blogów Kulinarnych