Pierniczki Jak Pepparkakor

by - 12/07/2023 12:00:00 AM

Pierniczki które robią się miękkie już na drugi dzień, są aromatyczne bardzo smaczne i wspaniale będą smakować nie tylko z aromatyczną kawą ale i herbatką :)




Składniki:
 
  • 220 g mąki pszennej
  • 150 ml miodu
  • 50 g cukru pudru
  • 60 g masła
  • 1 jajko kl M ( może być bez jajka ! )
  • 1 łyżeczka sody
  • 20 g przyprawy do piernika
  • 1/2 łyżki kakao
1. Masło z miodem i cukrem roztapiamy.
2. Mąkę mieszamy z przyprawami, sodą i kakao. Dodajemy do nich jajko (może być bez, bo piekłam i wyszły tak samo miękkie) oraz przestudzoną mieszankę i całość zagniatamy.
3. Chowamy do lodówki na około 1 godzinę.
4. Po tym czasie cienko wałkujemy na 2-3 mm i wykrawamy ciasteczka.

Pieczemy w 180 stop przez około 8 minut (im cieńsze ciasteczka tym czas pieczenia krótszy)


Po upieczeniu i wystudzeniu możemy je dowolnie udekorować bądź pozostawić puste.
Pierniczki przechowujemy w szczelnie zamkniętej puszce.

Podobne Posty

18 comments

  1. Witam serdecznie ♡
    Jakie piękności! Oczarowana jestem tymi pierniczkami, wyglądają pięknie :) Bardzo klimatycznie i świątecznie, dziękuję za cudowną inspirację i rewelacyjny przepis ^^ Pierników u mnie w grudniu nigdy dość :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje Ci serdecznie i również pozdrawiam cieplutko :-)

      Usuń
  2. Będę robiła na święta, chętnie skorzystam z Twojego pomysłu

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierniczki cudnie ozdobione😊
    Smacznie pozdrawiam🌹☕o
    Morgana
    https://spacerem-przez-zycie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Chyba w ten weekend upiekę pierniczki! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jejku Iwonka ale one cudne! Takie pięknie dopracowane. Ja średnio plastyczna jestem to takich pięknych jeszcze nie miałam, ale co roku się staram 🤩😁

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co ty tam piszesz, ty też mam piękne wypieki i tyle pomysłów ^_^

      Usuń
  6. Zapisuję przepis :D Twoje pierniczki prezentują się bardzo smakowicie :D
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zajrzałeś na mojego bloga. Będzie mi miło jeśli pozostawisz po sobie komentarz.

ad sen

streetcom

Przepisy kulinarne

FlyB - Kulinaria

Odszukaj.com - przepisy kulinarne

Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

rondel

Baza przepisów kulinarnych

Lista Blogów Kulinarnych