Mazurek Sernikowy Z Polewą Mleczną I Ciasteczkami

by - 4/01/2022 12:20:00 AM

Od czterech lat piekę mazurek na każdą Wielkanoc i w tym roku też się pojawi na moim stole świątecznym, to wdzięczne ciasto które możemy dowolnie nadziać i przyozdobić i pięknie prezentuje się na Wielkanocnym stole :)





Składniki na blaszkę 30 x 10 cm

Ciasto kruche:
  • 150 g mąki pszennej pół na pół z krupczatką
  • 2 i 1/2 łyżki cukru pudru
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego
  • 1 żółtko
  • 100 g masła
  • 1/2 łyżki kwaśnej śmietany 18 % (ewentualnie, jeśli ciasto nie chce się zagnieść)
Masa serowa:
  • 300 g sera twarogowego
  • 60 g cukru
  • 1 jajko
  • 1 żółtko
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego
Polewa:
  • 40 ml mleka
  • 15 g masła
  • 4-5 łyżek mleka w proszku
  • 1-2 łyżki cukru

1. Z podanych składników zagniatamy ciasto kruche i chowamy do lodówki na 20-30 minut.
Po tym czasie wyjmujemy z lodówki, wałkujemy i wylepiamy blaszkę, z pozostałości ciasta wykrawamy ciasteczka które osobno pieczemy.

2. Składniki na masę miksujemy ze sobą i wykładamy na spód tarty.
Pieczemy w 200 stop. przez 30-40 minut

3.  Mleko zagotowujemy z masłem i cukrem. Kiedy mleko się zagotuje, z ściągamy z gazu i dodajemy mleko w proszku, dokładnie mieszamy aby grudek nie było.
Tak przygotowaną polewę wylewamy na upieczoną tatrę, na koniec przyozdabiamy ciasteczkami.
Smacznego !



Podobne Posty

14 comments

  1. Istne cudeńko! Ja nie mam ręki do mazurków, więc u mnie ich nie ma,ale uwielbiam oglądać w sieci te wszystkie piękności mazurkowe, jak Twój Iwonko 😘

    OdpowiedzUsuń
  2. Pychota! Uwielbiam wszelkiego rodzaju mazurki. Wyjątkowe ciasto na Wielkanoc. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Podoba mi się szczególnie to proste serowe nadzienie

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny! i moje ulubione smaki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękny mazurek :) będzie cudowną ozdobą świątecznego stołu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię smakołyki z mlekiem w proszku!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zajrzałeś na mojego bloga. Będzie mi miło jeśli pozostawisz po sobie komentarz.

ad sen

streetcom

Przepisy kulinarne

FlyB - Kulinaria

Odszukaj.com - przepisy kulinarne

Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

rondel

Baza przepisów kulinarnych

Lista Blogów Kulinarnych