Zupa Z Botwiny

by - 5/09/2017 08:00:00 AM

Bardzo lubię botwinkę i jak tylko zobaczyłam ją w sklepie od razu zakupiłam i zrobiłam z niej pyszna zupę :)












Składniki na 3-4 osoby:

  • 1 pęczek botwiny wraz z buraczkami
  • 1 litr wody
  • 3 spore ziemniaki
  • 1/2 pęczka koperku
  • 1/2 sporej marchewki
  • mały korzeń pietruszki
  • 1 łyżeczka domowego warzywka
  • 3-4 łyżki śmietany 18 %
  • sok z cytryny ( około 2-3 łyżki, ale najlepiej dozować go wedle własnego smaku)
  • sól do smaku
1. Ziemniaki, marchewkę obieramy, myjemy i kroimy w kostkę. Pietruszkę obieramy i dzielimy na pół. Wodę zagotowujemy i wrzucamy nasze pokrojone warzywa. Dodajemy warzywko i gotujemy aż ziemniaki będą wpół miękkie ( tak około 10-15 minut) w tym czasie myjemy i kroimy botwinkę ale tylko same liście z łodyżką, buraczki odkładamy na później. Kroimy także koperek.
2. Kiedy ziemniaki się podgotują dodajemy botwinkę i znów gotujemy z 10 minut. W tym czasie obieram i ścieram na grubych oczkach buraczki, dorzucam do zupy. Dodaje sok z cytryny oraz zahartowaną śmietanę ( do śmietany dodajemy chochelkę gorącej zupy, mieszamy i wlewamy do wywaru). Na sam koniec daję posiekany pęczek koperku i doprawiam całość do smaku. gotuje jeszcze z 5 minut.
Podaje z jajkiem na twardo.
Ps. a ja lubię wziąć sobie jeszcze kromeczkę świeżego chlebka i tak zajadać ta zupkę ;)

Podobne Posty

8 comments

Dziękuję, że zajrzałeś na mojego bloga. Będzie mi miło jeśli pozostawisz po sobie komentarz.

ad sen

streetcom

Przepisy kulinarne

FlyB - Kulinaria

Odszukaj.com - przepisy kulinarne

Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

rondel

Baza przepisów kulinarnych

Lista Blogów Kulinarnych